مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری در جبهه‌های مختلف، عملیات عمرانی پنج ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع) )، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجرا است.
کد خبر: ۷۶۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 13 July 2019

محمدرضا بنکدار با اشاره به آخرین روند اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی خط دوم قطارشهری اصفهان و روند ساخت ایستگاه‌ها و تونل این خط صورت گرفته و این موضوع بیانگر تلاش‌های همه‌جانبه پرسنل زحمتکش سازمان قطارشهری و همچنین صبر و شکیبایی شهروندان عزیز است.
وی گفت: تراز حفاری قسمت شمالی دو ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی خط دوم قطارشهری اصفهان به عمق نهایی خاک‌برداری رسید.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان ادامه داد: با توجه به روند مطلوب عملیات عمرانی ایستگاه عاشق اصفهانی، خاک‌برداری این ایستگاه در قسمت شمالی، به تراز فونداسیون (خاک‌برداری نهایی) رسیده و در تلاشیم که طبق برنامه، این موضوع را در ایستگاه زینبیه نیز عملیاتی کنیم.
وی تصریح کرد: رسیدن خاک‌برداری به فونداسیون از این جهت اهمیت دارد که تی بی ام (ماشین مکانیزه حفار) برای عبور از ایستگاه، نیازمند رسیدن سطح خاک‌برداری به این تراز بوده و با تکمیل این بخش، زمینه ورود تی بی ام به ایستگاه‌ها فراهم خواهد شد.
بنکدار بیان کرد: تراز خاک‌برداری در قسمت شمالی دو ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی به عمق نهایی رسیده و پس از بتن‌ریزی آماده عبور تی بی ام است.
وی اضافه کرد: پس از آن، تی بی ام در داخل ایستگاه به صورت مکانیکی حرکت کرده و نیازی به حفاری و سگمنت‌گذاری درون ایستگاه وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه تی بی ام مورد استفاده در خط یک قطارشهری، پس از مونتاژ و خرید تیغه برشی، در خط دوم مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسان خط، حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دو چشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) با دو دستگاه تی‌بی‌ام انجام می‌شود.
وی افزود: عملیات عمرانی تونل غربی پس از خرید دو دستگاه کاترهد (تیغه برشی) تی‌بی‌ام خط دوم قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند سال ۱۳۹۷ آغاز شد و حفاری تونل شرقی، نیز همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.
بنکدار خاطرنشان کرد: دستگاه مکانیزه حفاری تونل، تا کنون بیش از ۴۰۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته گذشته به ۱۰۰ متر رسیده است.
وی با اشاره به جزئیات عملیات اجرایی خط دوم متروی اصفهان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، به زودی از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی (ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام خواهد شد که این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی (ع) با یک تی بی ام تک چشمه به قطر ۹ متر انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار