دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنجان از ورود مدعی العموم به پرونده آلاینده‌های زیست محیطی ذوب آهن با شکایت محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۷۶۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 13 July 2019

مصطفی مظاهری با بیان اینکه سلامتی و استفاده از هوای سالم حق همه شهروندان است، اظهار کرد: کارخانه ذوب آهن یکی از صنایه آلاینده اصفهان و منطقه لنجان است.

وی با بیان اینکه کارخانه ذوب آهن گزارش ۲۵ صفحه‌ای در خصوص اقداماتش برای کاهش آلاینده‌ها ارایه داده است، افزود: باید توجه داشت که این اقدامات کافی نبوده است.

دادستان عمومی و انقلاب با تاکید بر احقاق حقوق عامه گفت: با ورود مدعی العموم به موضوع آلودگی کارخانه ذوب آهن اصفهان و شکایت اداره حفاظت محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و پس از صدور کیفرخواست در دادگاه در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات باید ریشه‌ای حل شود، افزود: مقرر شده است کمیته‌ای در راستای رفع آلایندگی تشکیل شود و افرادی که از دستگاه‌های اجرایی با این موضوع درگیر هستند پای کار بیایند و واقعیت‌های موجود را از نزدیک مشاهده کنند.

مظاهری به میزان گفته است: کارخانه ذوب آهن اصفهان می‌بایست با توجه به موانع موجود گام‌های عملی را در دستور کار قرار دهد و گزارشی دراین رابطه به دادستانی ارائه تا به مردم اطلاع رسانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار