امام‌جمعه فیروزآباد :متأسفانه مسئله عفاف و حجاب پس از گذشت 40سال از انقلاب اسلامی در ایران کمرنگ شده و این خود هشدار به مسئولان فرهنگی کشور و دست‌اندرکاران امور تربیتی است که اگر دیر اقدام و مسئله عفاف و حجاب نادیده گرفته شود گرفتار مشکلات عدیده رفتاری در جامعه خواهیم بود.
کد خبر: ۷۶۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 13 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه  فیروزآباد با اشاره به وضعیت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان کشور نیجریه اظهار داشت: باوجود خفقان شدید این روحانی انقلابی توانست میلیون‌ها محب اهل‌بیت(ع) را تربیت کند.

وی افزود: ایشان می‌گوید از لحظه‌ای که چشمم به امام خمینی(ره) افتاد مطمئن شدم که او بنده مخلص خداست و توسط خداوند پذیرفته‌شده است؛ از همان زمان تصمیم گرفتم که او امام و رهبرم باشد و هر مکتب فکری را ایشان از آن پیروی می‌کند دنبال کنم.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: در این ۴۰ سال گذشته آمریکا دائم توسط وهابیون سعودی ایشان را تحت آزار و اذیت قرار داده و در سال ۹۴ مقارن شهادت امام رضا علیه‌السلام که عده زیادی از شیعیان نیجریه مشغول عزاداری بودند، وهابیون سعودی که در ارتش نیجریه مشغول بوده با حمله به عزاداران عده زیادی را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: آن‌ها سپس به منزل رهبر شیعیان نیجریه شیخ زکزاکی حمله بردند و منزل وی را به آتش کشیده و ۳ نفر از فرزندان ایشان را به شهادت رساندند و شیخ زکزاکی را نیز دستگیر و به زندان منتقل کردند.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: زکزاکی معروف به ابو شهدا بوده و پیش‌ازاین سه نفر از فرزندانش به شهادت رسیده است.

هاشمی زاده گفت: وی هم‌اکنون شکنجه‌های قرون‌وسطایی جلادان تاریخ را در زندان نیجریه تحمل می‌کند و ما از نهادهای حقوق بشری، سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر مراکز حامی محرومان در دنیا می‌خواهیم که به دولت نیجریه فشار آورده و این رهبر مظلوم که به‌وسیله شکنجه‌های فراوان در زندان به سر می‌برد را آزاد کرده تا تحت معالجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان مهلت ۶۰ روزه ایران و اروپایی‌ها در مسئله برجام تصریح کرد: گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران با افزایش غنی‌سازی برداشته شد و از سه و ۶۷ صدم اورانیوم به ۴ و پنج‌دهم درصد رسید.

امام‌جمعه فیروزآباد افزود: غربی‌ها تلاش دارند که با سروصدا در دنیا، ایران را از این کار منصرف کنند، اما ایران اسلامی از این سروصداها هراسی ندارد و به غنی‌سازی موردنظر خود ادامه می‌دهد.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: باوجود تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با رئیس‌جمهور ایران می‌بینیم اتحادیه اروپا در روز ۱۸ تیرماه با صدور بیانیه‌ای ایران را تهدید می‌کنند و در نظر دارند که پرونده نقض برجام ایران را به شورای امنیت ارجاع دهند اما ما محکم ایستاده‌ایم و هراسی از این تهدیدها نداریم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران هویت ملی در آمریکا بیان داشت: در جشن سالروز استقلال آمریکا پرچم این کشور توسط شهروندان آمریکایی به آتش کشیده شد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: در این جشن که آقای ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی خود ترتیب داده بود مخالفان وی پرچم آمریکا را که نماد ملی آنها است به آتش کشیدند.

وی ابراز داشت: یکی از صاحب‌نظران آمریکا می‌گوید بعید نیست که آمریکا نیز گرفتار بلایی می‌شود که شوروی سابق منجر به آن شد و یا به سر مستعمران انگلیسی درآمد و پیش‌بینی می‌کند به‌احتمال‌قوی سال 2025 آمریکا نیز منجر به فروپاشی خواهد شد و دیگر کشوری به نام آمریکای مستقل وجود نداشته باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد همچنین به عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از ضروری‌ترین مسئله اسلام عفاف و حجاب است گفت: حجاب تکلیف زن است نه تغییر و می‌بینیم زن‌های اشراف زمان‌های گذشته و دور صورت پوشیده بودند و این طبقات پایین جامعه بودند که حجاب را رعایت نمی‌کردند زیرا این امر را مختص زنان اشراف می‌دانستند.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: اما اسلام آمد و اعلام کرد که تکریم زن تحت پوشش عفاف و حجاب مختص یک عده خاص نیست بلکه طبقات بالا و پایین جامعه باید به حفظ حجاب و عفاف متعهد باشند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مسئله عفاف و حجاب پس از گذشت 40سال از انقلاب اسلامی در ایران کمرنگ شده و این خود هشدار به مسئولان فرهنگی کشور و دست‌اندرکاران امور تربیتی است که اگر دیر اقدام و مسئله عفاف و حجاب نادیده گرفته شود گرفتار مشکلات عدیده رفتاری در جامعه خواهیم بود.

امام‌جمعه فیروزآباد در آخرین بخش سخنان خود با اشاره به ولادت علی بن موسی‌الرضا(ع) بیان داشت: ایشان ۱۲ سال امامت خود را در سخت‌ترین زمان‌های خلفای عباسی به پایان رساندند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار