سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان:
سرپرست کتابخانه های عمومی اصفهان گفت: بعد از حادثه پلاسکو، کارگروه ویژه ای در ستاد نهاد کتابخانه های عمومی کشور تشکیل و تخریب کتابخانه امیرقلی امینی در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۷۶۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 11 July 2019

امیر هلاکوییبا اشاره به اینکه کتابخانه امیرقلی امینی با گنجینه غنی از کتاب‌ها، مجموعه‌ای از میراث به جا مانده شهر اصفهان بود، اظهار داشت: بعد از حادثه پلاسکو، در راستای حفظ جان مردم و همکاران کتابخانه، کارگروه ویژه ای با همت ستاد نهاد کتابخانه های عمومی کشور برپا شد.

وی با بیان اینکه این کارگروه موظف شد تا از لحاظ سازه‌ای کتابخانه را مورد بررسی قرار دهد، ابراز داشت: در نهایت بازسازی کتابخانه از دستور خارج شد و تخریب آن در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ با مذاکرات صورت گرفته با فرماندار وقت اصفهان و شهرداری، با حمایت خیران نظیر زنده یاد حاج محمد سلامتیان مقرر شد که موضوع ساختن کتابخانه جایگزین امیرقلی امینی در الویت قرار گیرد.

اعتبارات کافی برای ساخت کتابخانه جایگزین امیرقلی امینی فراهم نشد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط تحریم‌های ظالمانه در حق مردم ایران و اوضاع اقتصادی سبب شد که اعتبارات کافی برای ساخت کتابخانه جایگزین امیرقلی امینی فراهم نشود، تصریح کرد: برای تحقق ساخت کتابخانه جایگزین امیرقلی امینی که از طرح‌های مهم اداره کل نهاد کتابخانه های کشور است می‌توان بر روی حمایت خیران استان اصفهان تکیه کرد، از سوی دیگر سازمان‌هایی که در این امر یاری رسانند می‌توانند طبق مصوبه دولت از یک چهارم مالیات معاف شوند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ۵۰ هزار جلدی کتابخانه امینی به کتابخانه مسجد الرضا رهنان منتقل شده است، بیان داشت: با حمایت خیران، کتابخانه مسجد الرحمان الیادران تجهیز شده و در یک ماه آینده در راستای پاسخ گویی به نیاز مردم منطقه یک شهرداری افتتاح شود.

بخشی از کتابخانه امیرقلی در طرح آزادسازی خیابان قرار می‌گیرد

هلاکویی تصریح کرد: شهرداری منطقه یک هنوز درباره اینکه بخشی از کتابخانه امیرقلی امینی در طرح توسعه خیابان قرار بگیرد اطلاعاتی نداده است اما رایزنی‌ها بر این استوار است که بخش‌هایی از این کتابخانه در طرح‌های آزادسازی شهرداری منطقه یک واقع خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار