«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، اجرای گام دوم برجامی ایران را «تهدیدآمیز» و «نقض برجام» خواند و مدعی شد «ایران به دنبال دست‌یابی به سلاح اتمی است».
کد خبر: ۷۶۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 09 July 2019

 

نماینده رژیم صهیونیستی این ادعاهای ضدایرانی را روز دوشنبه در نشست سالانه «مسیحیان متحد برای اسرائیل» در واشنگتن مطرح کرد.

به گزارش جروزالم پست، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح اتمی در غرب آسیا است، اما نماینده این رژیم در سازمان ملل با تکرار ادعاهای مقامات این رژیم مدعی شد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران سطح غنی‌سازی خود را افزایش داده، توافق هسته‌ای را نقض کرده و بار دیگر ثابت شد که ایران به دنبال دست‌یابی به سلاح اتمی است».

این مقام صهیونیستی در ادامه از کشورهای اروپایی خواست به کارزار تحریمی دولت آمریکا علیه ایران بپیوندند و همچنین خواستار نشست شورای امنیت درباره اجرای گام دوم برجامی ایران و برگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شد.

ایران روز یکشنبه گام دوم خود در مسیر کاهش اجرای تعهدات برجامی را برداشت و به صورت رسمی اعلام کرد غنی‌سازی اورانیوم را در سطح بالاتر از ۳.۶۷ درصد آغاز می‌کند. ­عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داد در صورتی که با تهران به راه‌حلی برای عمل به تعهداتشان و منتفع کردن ایران از این توافق بین‌المللی نرسند، تهران پس از ۶۰ روز گام سوم خود را در کاهش اجرای عمل به تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ برمی‌دارد.

تصمیم ایران در افزایش غنی‌سازی اورانیوم در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عهدشکنی طرف‌های اروپایی این توافق بین‌المللی در عمل به تعهداتشان اتخاذ شد.

برچسب ها: رژیم صهیونیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار