با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حفاظت از رودخانه جاجرود و سد لتیان به عنوان یکی از مهمترین منابع تأمین کننده آب شرب تهران، طرح اصلاح شبکه فاضلاب و تصفیه خانه لواسان و اوشان-فشم-میگون در اولویت انجام شد.
کد خبر: ۷۶۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 09 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تأکید کرد: اجرای طرح مذکور در راستای صیانت از منابع آب و محیط زیست با اولویت شهرهای لواسان و اوشان- فشم- میگون در دستور کار گرفت و تاکنون بخش بسیاری از آن به انجام رسیده است.

به گفته رحمت الله محمدی شهرهای لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر شهرستان شمیرانات، شهرهای پردیس و بومهن شهرستان پردیس و تمام شهرهای دماوند و فیروزکوه تحت نظارت شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران قرار دارند.

وی تشریح کرد: در شهر لواسان ۸۰ کیلومتر از طرح جمع آوری شبکه فاضلاب به اتمام رسیده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز در دست اجرا قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: مدول اول تصفیه خانه شهر لواسان با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار دارد، همچنین اسناد مناقصه ارزیابی کیفی و فنی مدول دوم تصفیه خانه این شهر با همین ظرفیت با برآورد اولیه ۲۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران اظهار داشت: اجرا و بهره برداری از از مدول اول تصفیه خانه فاضلاب های اوشان-فشم-میگون هر کدام به ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز مجموعاً ۲ هزار و ۲۵۰ با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان انجام گرفته است.

محمدی اذعان داشت: همچنین بخش عمده ای از شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای مذکور به طول ۴۲ کیلومتر انجام و در مدار بهره برداری قرار دارد و ۱۴ کیلومتر باقی مانده نیز در دست اجرا است.

به گفته وی پروژه تصفیه لجن تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای اوشان-فشم-میگون و لواسان نیز با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در سال ۹۷ تکمیل و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول یادآور شد: با وجود عدم تحویل شهر شمشک-دربندسر به شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران، این شرکت مطالعات آب و فاضلاب شهر فوق را انجام داده که در صورت تحویل و تأمین اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی آغاز می گردد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهرهای شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه دو و بخش اعظمی از منطقه سه تهران)، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار