رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی خبر داد
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دستگاه‌های استخراج بیت کوین غیرقانونی و قاچاق هستند، گفت: متاسفانه برخی متوجه غیرقانونی بودن این دستگاه‌ها نیستند، طی چند روز اخیر 277 دستگاه استخراج بیت کوین در استان کشف و تحویل دستگاه قضایی شده است وما همچنان به طور جدی با این قضیه مبارزه می‌کنیم.
کد خبر: ۷۶۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ 07 July 2019

صابر عباس زاده در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که پلیس آگاهی رده‌ی تخصصی در حوزه‌ی برخورد با جرائم است، اظهار کرد: مبارزه با سرقت، جرائم جنایی، مبارزه با قاچاق کالا، جرائم اقتصادی، جعل و کلاهبرداری، جرائم خرد در حوزه امنیت عمومی از عمده جرائمی است که پلیس آگاهی استان با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌ی مبارزه با سرقت طی سه ماه گذشته در سال 98، بیان کرد: امسال علی رغم انجام اقدامات انجام گرفته از سوی پلیس، در حوزه‌ی سرقت شاهد افزایش 15 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال 97 بوده‌ایم، عمده افزایش در حوزه جرائم سرقت‌های داخل خودرو، قطعات خودرو و سرقت از منزل بوده است.

وی با بیان این‌که سرقت از منزل در سطح استان پنج درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: به دلیل احساس امنیت خانواده‌ها، مقابله با سرقت از منزل یکی از اولویت‌های پلیس آگاهی استان است، حدود 70 درصد سرقت‌های منزل در استان کشف و میزان کشف‌ها در این حوزه نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: چند مورد باند غیربومی در زمینه‌ی سرقت منزل در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند، متاسفانه برخی منازل استان به شعبات بانکی تبدیل شده، چرا که 80 درصد اموال به سرقت رفته از منازل شامل طلا و جواهرات است.

وی با بیان این‌که اکثر مجرمان سرقت از منازل استان از استان‌های جنوبی برای سرقت به استان رجوع می‌کنند، گفت: عدم تجهیز و پیشگری، علل عمده‌ی سرقت از منازل محسوب می‌شود. ضرورت دارد خانواده‌ها هشدارهای لازم برای جلوگیری از سرقت در منزل را جدی گرفته و به تجهیز منازل به دوربین و نرده کشی بالکن بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به کاهش سرقت خودرو در سه ماهه‌ی نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، گفت: توجه ویژه‌ی مالکین به بحث ایمن سازی باعث کاهش 9 درصدی میزان سرقت‌های موتور سیکلت و خودروها شده است.

وی با بیان این‌که طی سه ماه گذشته افزایش میزان سرقت‌ها در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌های کشور پایین بوده است، بیان کرد: در بحث کل سرقت‌ها 15 درصد افزایش داشته‌ایم ولی با این حال دارای رتبه‌ی 27 کشوری در بحث افزایش سرقت‌ها هستیم، طی سه ماه گذشته 84 درصد کل سرقت‌ها دراستان کشف شده است.

عباس زاده با بیان این‌که طی سه ماه گذشته، میزان پرونده‌های جعل پنج درصد و پرونده‌های کلاهبرداری در استان چهار درصد افزایش داشته است، گفت: سرقت‌های کارت به کارت، عمده کلاهبرداری‌ها در استان بوده است که براساس آن اکثر کلاهبرداران از برخی استان‌های مرکزی، قربانیان را به پای دستگاه عابر بانک هدایت کرده و قربانی را وادار می‌کنند تا با دست خود، وجهی را به حساب کلاهبرداران منتقل ‌کند.

وی ادامه داد: شهروندان بدانند تحت هیچ گونه شرایطی نباید با دریافت پیامک و تماس، در پای دستگاه عابر بانک حضور پیدا کنند.

وی افزود: یک هزار و 136 فقره پرونده‌ی کلاهبرداری در استان تشکیل شده که 80 درصد آن کشف شده است.

وی با بیان این‌که طی سه ماه نخست سال جاری، میزان قتل در استان 46 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: طی سه ماه گذشته 19 مورد قتل در استان به وقوع پیوسته است که این 19 مورد توسط پلیس آگاهی استان به طور 100 درصدی کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 32 درصد قتل‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی بوده است، ادامه داد: استفاده از چاقو و قمه عمده عامل قتل‌ها در استان بوده، به طوری‌که در 53 درصد قتل‌ها از چاقو و قمه، 17 درصد اسلحه‌ی گرم، 10 درصد آهن و اجسامی مانند چوب استفاده شده است.

وی با اشاره به اجرای 30 مورد طرح مبارزه با سرقت توسط پلیس آگاهی استان، گفت: طی سه ماه نخست سال جاری، 89 مورد باند در طرح مبارزه با سرقت در استان متلاشی شده و میزان دستگیری سارقان در سرقت 21 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که طی سه ماه نخست سال جاری، 48 درصد پرونده‌ها در حوزه‌های مختلف قاچاق نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: ارزش پرونده‌های کشف شده در حوزه‌ی مبارزه با قاچاق 49 میلیارد تومان بوده است، ارزش 200 درصد پرونده‌ها در حوزه قاچاق، بالای 100 میلیون تومان و 87 درصد نیز بالای 500 میلیون تومان بوده است.

عباسزاده ادامه داد: طی سه ماه نخست سال جاری، دستگیری قاچاقچیان در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که ارزش پرونده‌های جرائم اقتصادی در استان 69 میلیارد تومان بوده است، گفت: در حوزه‌ی اختلاس شاهد کاهش 55 درصدی پرونده‌ها هستیم، در بحث رشا و ارتشا چهار پرونده و در بحث زمین خواری پنج پرونده تشکیل شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مبارزه با جرائم اقتصادی جزو اولویت‌های پلیس آگاهی است، به دلیل اهمیت این موضوع امسال پلیسی با عنوان پلیس امنیت اقتصادی در سطح ناجا تشکیل شده است.ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار