فعالان عرصه پوشاک و نساجی از نبود خلاقیت و جدی گرفته نشدن این صنعت توسط مردم گلایه می کنند.
کد خبر: ۷۶۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 07 July 2019

به گزارش تابناک، با ورود به فصل تابستان و گرم شدن هوا بحث پوشاک توجه ویژه ای را می طلبد چرا که برای انتخاب پوشاک اغلب خانواده ها با مشکلات زیادی روقبرو هستند .

پوشاکی که منطبق با سبک و سیاق اعتقادی خانواده ها باشد و از سوی دیگر بتواند طبع سخت گجیر جوانان را راضی نگه دارد. اما مشکبی که سالیان زیادی کشور با آن دست به گریبان بود اینکه طرح ها و تولیدات داخلی چندان مورد توجه جوانان قرار نمی گرفت و حجم واردات به کشور نیز بسیار زیاد بود .

از سال گذشته با محدودیت هایی که برای ورود پوشاک به کشور به وجود آمد و صنعتگران این عرصه نیز موظف به روزرسانی تولید خود شدند و شاید به توان این حرکت را نقطه عطفی در این صنعت که سالیان دراز چراغ رونق آن خاموش شده بود دید. به گفته علیرضا صادقی که در بخش خصوصی صنعت پوشام و نساجی فعال است می توان از این موقعیت به بهترین نحو استفاده کرد و با ارائه طرح های مطلوب و مرغوب جوانان را به استفاده از محصولات داخلی علاقمند کرد.

او با بیان اینکه استفاده از دانش روز در این راه می تواند اثرگذار باشد اظهار کرد: تولید کنندگان مهمترین تاثیر را در شرای طفعلی حتی برای به دست آوردن بازار خارجی می توانند داشته باشند. اما سید مهدی حجازی در مورد بازار صنعت نساجی و حرکت های تاثیرگذاری که در این حوزه می توان داشت گفت: خلاقیت بزرگترین عامل موفقیت برندهای خارجی است این در حالی است که امروزه دانشگاه می تواند برای ایجاد خلاقیت و نوآوری به صنعت کمک کند

عضو هیئت علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با انتقاد از نبود تعامل بین دانشگاه و صنعت، اظهار کرد: در تعامل صنعت و دانشگاه دو آفت مهم دیده می شود، اول اینکه صنعت هنوز دانشگاه را به عنوان موتور محرک و مغز متفکر خود نمی شناسد، دوم اینکه صبرِ صنعت در دستیابی به نتایج تحقیقات جدید بسیار کم است، معمولا فرصت کافی به دانشگاهیان برای تحقیق و مطالعه داده نمی شود و موضوعی که سال‌ها نیازمند تحقیق است را یک شبه از دانشگاه طلب می کنند.

با اشاره به وجود هفت هزار نیروی جوان دانشگاهی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: این جوانان در قالب ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت دارند اما تنها دو شرکت در حوزه نساجی فعال می‌باشد که بسیار اندک است و این سئوال مطرح می شود که آیا دانشگاهیان از ظرفیت شهرک بی اطلاعند یا نساجی، صنعتی قدیمی است که علاقمند به حضور در این رشته کم است؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار