مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز گفت: به علت رانش زمین(نشست زمین) در مهرشهر کرج، از 10 روز گذشته تاکنون پنج حلقه چاه عمیق آب شرب در این منطقه از مدار بهره‌برداری خارج شده است.
کد خبر: ۷۶۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 07 July 2019

 غلامرضا رضایی‌فر گفت: به دلیل سال‌های طولانی کم بارشی و به تبع آن بروز پدیده رانش (نشست) در طبقات زیرین لایه‌های زمین، پنج حلقه چاه عمیق با شکستگی و آسیب دیدگی در لوله جدار در مهرشهر مواجه شدند و بیش از 100 لیتر درثانیه از منابع تامین آب این منطقه کاهش یافت.

رضایی‌فر افزود: به دنبال وقوع این پدیده، مناطقی از مهرشهر از جمله حسین‌آباد، خیابان طالقانی و دیگر مناطق همجوار با کم آبی به خصوص افت فشار درطبقات بالا روبرو شدند.

وی اقدامات جبرانی برای رفع مشکل به وجود آمده را برشمرد و گفت: تعمیرات و به مدار آوردن چاه‌های آسیب دیده در حال انجام است و چهارحلقه از چاه‌ها به مدار وارد شده و یک چاه دیگر باید حفرشود. همچنین انتقال آب از سایر مناطق همجوار به منطقه دچار مشکل صورت گرفته است.

رضایی‌فر افزود: همچنین به منظور تقویت خطوط انتقال آب به مناطق جنوب بزرگراه به ویژه در مناطقی که دچار مشکل شده‌اند، اجرای هزار و 700 متر لوله گذاری به پایان رسیده که مجموعه این اقدامات می‌تواند تا حد زیادی تبعات از مدار خارج شدن پنج حلقه چاه راکاهش دهد و تا آن زمان از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم با مدیریت مصرف وصبر و بردباری این شرکت را در اجرای اقدامات فنی و عمرانی یاری دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احتمال بروز رانش زمین(نشست زمین) در تمام فصول وجود داشته و مختص فصل گرما نیست اما به دلیل استفاده از تمام چاه‌ها در فصول گرم(بر عکس فصول سرد) به محض اینکه یک چاه از مدار خارج می‌شود، اثر منفی خود را درشبکه توزیع نشان می‌دهد.

پیش از این سازمان نقشه‌برداری اعلام کرده بود که بررسی ‌ های انجام شده حاکی از آن است که نرخ فرونشست در منطقه شهری حسین ‌ آباد مهرشهر تا 18 سانتیمتر در برخی مناطق رسیده است. این محدوده از شرق بلوار "ارم" آغاز می‌شود. این بلوار فرونشست 10سانتیمتر در سال را تجربه می‌کند.

برچسب ها: آبفا ، نشست زمین ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار