مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: ایمن سازی نقاط حادثه خیز در رودخانه ها و سدهای البرز در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۶۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 07 July 2019

مهدی مهرور با اشاره به حوادث غرق شدگی تعدادی از گردشگران در روزهای اخیر افزود: با دستور استاندار البرز مقرر شد تیم های غواصی و نجات غریق آب منطقه ای البرز و تهران در محدوده رودخانه کرج و سایر رودخانه های استان به صورت مستمر فعال شده و از توقف مردم در نقاط حادثه خیز جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس جلسات پیشگیری در این زمینه تشکیل شده و در این جلسات انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب بنر های هشدار دهنده واطلاع رسانی در رودخانه ها و سد های البرز و همچنین تهیه فیلم ها و برنامه های آموزشی و انتشار در رسانه استانی و ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

مهرور تاکید کرد: تیم های امداد هلال احمر باتقویت تجهیزات خود در حوزه رودخانه ها و سدهای این استان تمام تلاش هارا برای پیشگیری از بروز این نوع حوادث بکار گرفته اند.

وی با اشاره به افزایش تیم های گشت زنی در حاشیه رودخانه ها و سدهای استان افزود: مقرر شدبخشداری آسارا ضمن آموزش افراد محلی نسبت به برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای رستوران داران حاشیه رودخانه ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و اتاق اصناف اقدام کند.

وی همچنین تاکید کرد: فرمانداری های کرج، ساوجبلاغ و طالقان ضمن برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و توجیح مدیران ذیربط نسبت به هشدار و اطلاع رسانی به مردم اقدامات لازم را صورت می دهند.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ نفر در رودخانه های البرز جان خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار