کد خبر: ۷۶۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 06 July 2019
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت هوای این استان را تا پایان تیر ماه اعلام کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،«فاطمه پروین زاده» در گفت و گو با ایسنا افزود: تا پایان تیر ماه اغلب مناطق استان هوای پایدار و تابستانی را بواسطه استقرار توده هوای پر ارتفاع جنب حاره تجربه می کند.
وی اظهارکرد: خروجی نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده جو آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری بر روی استان است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بنابراین در این مدت آسمان استان در اغلب ساعات آفتابی خواهد بود و وزش باد را به ویژه در ساعات بعدازظهر خواهیم داشت و همچنین در برخی از مناطق استان طی این مدت غبار محلی دور از انتظار نیست.
پروین زاده با بیان اینکه دمای هوای استان کهگیلویه و بویراحمد از امروز شنبه، 15تیرماه تا چهارشنبه، 19 تیر ماه با شیب ملایم کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: طی مدت مذکور دما در نقاط مختلف استان به طور میانگین بین یک تا دو درجه کاهش می یابد و از روز پنج شنبه، 20تیر ماه روند افزایش دما را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای طی سه روز آینده در بعضی از مناطق استان با توجه به افزایش لحظه ای سرعت باد، غبار محلی دور از انتظار نخواهد بود. طی هفته گذشته در ایستگاه سنجش هوای شهر سی سخت گرد و غبار گزارش شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سه روز گذشته ایستگاه های امامزاده جعفر شهرستان گچساران با دمای 48.2 سانتی گراد، گچساران با 47.7 درجه سانتی گراد، لیکک با دمای 47 درجه سانتی گراد و دهدشت با دمای 46.6 درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط استان بودند.
پروین زاده اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته امامزاده جعفر گچساران با 46 درجه سانتی گراد گرمترین و یاسوج، مرکز استان با دمای 18.6 درجه سانتی گراد خنک ترین نقاط استان بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار