فرمانده انتظامی استان اصفهان:
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه قیمت سوخت در کشورهای همسایه در مقایسه با کشور چندین برابر است در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت به شدت فعال هستیم.
کد خبر: ۷۶۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 06 July 2019

قاچاق سوخت و کالا و مبارزه با با اشرار باز هم مهمترین محورهای صحبت های مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان بود. 

به گزارش تابناک، معصوم بیگی با بیان این‌که تمرکز ویژه‌ای بر قاچاق سوخت در استان داریم، گفت: نیروی انتظامی با کنترل از مبدأ یا به عبارتی مراکز استان‌های مرکزی به مبارزه با قاچاق سوخت می‌پردازد و این کنترل و مقابله تا نوار مرزی هم صورت می‌گیرد.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان در سرقت‌های مهم، سرقت به عنف و سرقت‌های مسلحانه با کاهش قابل توجهی مواجه هستیم، در 3 ماهه اول سال 98 تعداد 28 باند سرقت شناسایی شده‌ و با آن‌ها برخورد شده است، در حوزه انهدام باندهای سرقت از منازل با  29 درصد بیشترین انهدام را داشته‌ایم، سرقت داخل خودرو با 15 درصد و باندهای سارقان اماکن هم 14 درصد از سهم کل باندهای منهدم شده را دارند، همچنین در سال جاری 36 درصد افزایش دستگیری متهمان سرقت را داشته‌ایم، اموال مکشوفه از سارقان نیز بالغ بر 160 میلیارد ریال ارزش داشته است.

وی با بیان اینکه طرح کنترل انبارها و مکان‌هایی که ممکن است قاچاق کالا در آنجا وجود داشته باشد اظهار کرد: بالغ بر 170 انباری که مظنون به نگهداری کالای قاچاق بودند مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و توفیقات خوبی هم در این زمینه داشته‌ایم.

معصوم‌بیگی با بیان این‌که اجرای 4 مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان انجام شده است و تمرکز ویژه‌ای بر قاچاق سوخت در استان داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ارزش ریالی سوخت در کشورهای همسایه چندین برابر ارزش سوخت عرضه شده در ایران است قاچاقچیان تلاش می‌کنند سوخت را از کشور خارج کنند، نیروی انتظامی با کنترل از مبدأ یا به عبارتی مراکز استان‌های مرکزی این کنترل را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: این کنترل و مقابله تا نوار مرزی هم صورت می‌گیرد و شبکه بسیار مهمی که قصد خروج بالغ بر یک میلیون و 30 هزار لیتر سوخت از استان را داشت در همین راستا شناسایی و دستگیر شد.

وی تأکید کرد: اجرای 155 مرحله ایست و بازرسی‌های موقت در محورهای آلوده به قاچاق کالا و ارز از دیگر اقداماتی بوده است که به صورت ویژه در این 3 ماه در پلیس استان اصفهان انجام شده است.

معصوم‌بیگی از افزایش 22 درصدی انهدام باندهای جعل و کلاهبرداری در استان اصفهان در 3 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش ریالی جرائم اقتصادی بیش از 300 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ظفر 5 در اصفهان در حوزه راهنمایی و رانندگی توضیح داد: در این طرح بالغ بر 2 هزار خودرویی که برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت داشته و همچنین در «دور دور» شرکت کرده و نظم عمومی معابر و خیابان‌ها را بر هم می‌زدند توقیف شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار