مابه‌التفاوت 9 میلیارد تومانی برق وصول شد؛
مدیر برق منطقه‌ای استان تهران گفت: بزرگ‌ترین مرکز تولید بیت کوین (ارز دیجیتال) با بیش از ۱۱۳۴ دستگاه ماینر (استخراج‌کننده ارز دیجیتال) در ورامین کشف و مابه‌التفاوت ۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومانی استفاده از برق صنعتی و آزاد، وصول شد.
کد خبر: ۷۵۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 06 July 2019

به گزارش تابناک تهران، مسلم حاجی مزدرانی در ورامین اظهار داشت: با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده در خصوص مراکز تولید ارز دیجیتال یا همان بیت کوین توسط دستگاه‌های ماینر، از ۳ هفته گذشته با توجه به مصرف بالای این تجهیزات و تأثیراتی که بر روی شبکه به دلیل هم‌زمانی با پیک‌بار شبکه‌های توزیعی دارند، اقدام به شناسایی این مراکز کردیم و تا امروز ۱۴ مراکز تولید ارز دیجیتال در منطقه ورامین شناسایی‌ شده است.

وی گفت: بزرگ‌ترین مرکز تولید ارز دیجیتال در شهرک صنعتی سالاریه واقع در منطقه ورامین با ۱۱۳۴ دستگاه ماینر شناسایی و کشف‌ شده است.

مدیر برق منطقه‌ای استان تهران ادامه داد: در این خصوص اقدامات قانونی لازم به‌ عمل‌آمده است و نکته‌ای که حائز اهمیت است، اینکه این مرکز علاوه بر آنکه مرکز تولید بوده، مرکز مونتاژ و راه‌اندازی سطح استان تهران نیز به شمار می‌رفته است.

مزدرانی افزود: ۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان مابه‌التفاوت استفاده از برق صنعتی و آزاد بوده است که بر اساس دستور مقامات ارشد شرکت، اقدام لازم به‌ عمل‌ آمده تعرفه‌ها تجاری شده است و مابه‌التفاوت تاریخ برقشان هم وصول‌ شده است.

وی تصریح کرد: به خاطر اینکه ورامین به‌ واسطه وسعت و پراکندگی بالا، بیشترین آمار استفاده‌کننده از تعرفه کشاورزی و صنایع در سطح استان تهران را دارد همچنین شهرک‌های صنعتی متعددی که در سطح این شهرستان وجود دارد، باعث شده است دشت ورامین مکان امنی برای حضور این مزرعه‌های استخراج ارز دیجیتال شود.

مدیر برق استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: اکثر دستگاه‌های تولیدکننده ارز دیجیتال که ماینر نامیده می‌شود، به‌ صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار