محمدرضایی:
زاینده رود پس از سالها در حالی تابستان جاری خواهد بود و آب برای کشت تابستانه کشاورزان شرق و غرب اختصاص یافت که در سه مرحله تیر، مرداد و شهریور آب هر ماه به مدت 15 روز برای کشاورزان غرب و 20 روز برای کشاورزان شرق اختصاص خواهد یافت که این اقدام تنها پرت آب را به شدت افزایش می دهد و آسیب جدی به محیط زیست می شود.
کد خبر: ۷۵۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ 05 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ،عاطفه قلع ریز، شب گذشته در حالی تصمیم مدیران بر بازگشایی آب برای کشت تابستانه به کشاورزان گرفته شد که برای اولین بار شاهد این اقدام هستیم که در هر ماه شاهد بازگشایی آب و جاری بودن زاینده رود در مدت 20 روز و آب بسته شود و بعد از ده روز باز هم آب باز شود واین نوع تخصیص آب بیش از اینکه مفید فایده و مثمر ثمر باشد قطعا آسیب زا خواهد بود.
عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار تابناک در این ارتباط اظهار داشت: بر اساس جلسات گرفته شده مقرر شد 80 متر مکعب آب در ثانیه از سد زاینده رود برای کشاورزان شرق و غرب اصفهان باز شود به این صورت که برای کشاورزان غرب 15 روز و برای کشاورزان شرق 20 روز آب باز شود .
محمدرضایی بیان داشت: پس از 15 روز آب که برای کشاورزان غرب باز است 5 روز مابقی که باید آب برای کشاورزان شرق باز باشد با حجم بسیار کم آب باز خواهدبود.
وی با اعلام اینکه مقرر شد که 350 میلیون متر مکعب آب برای کشت تابستانه کشاورزان غرب و شرق باز شود که در خواست ما تخصیص 450 میلیون متر مکعب آب بود، ادامه داد: آب برای کشت پاییزه کشاورزان از نیمه ابان ماه باز خواهد شد به این صورت که پس از تخصیص سه مرحله آب برای کشت تابستانه تا شهریور ماه یک ماه ونیم آب کشاورزی بسته خواهد شد، و آب از اواسط آبان ماه آب کشت غله (پاییزه) کشاورزان تخصیص می یابد.

وی افزود: در جلسه کمیته 15 نفر مقرر شد بند های بلوک لنجان تعدیل شود چرا که اگر این بند ها برداشته نشود نفوذ پذیری آب و پرت آب در آن مناطق بالا خواهد بود و این موضوع اجحاف در حق حق آبه داران و کشاورزان شهرستان اصفهان (شرق اصفهان) می باشد.

محمدرضایی گفت: به طور قطع این نحوه تخصیص آب ضمن اینکه هدر رفت آب را در این وضعیت بحرانی آب به شدت بالا می برد به محیط زیست هم آسیب می زند و ما خواهان جاری شدن دائمی آب هستیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار