مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران :
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: تحریم ها تاثیری بر تولید و صادرات ما نداشته است.
کد خبر: ۷۵۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 04 July 2019

امیر رحیمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در اصفهان ضمن تاکید بر ضرورت حفاظت ویژه از بخش اسیدی این واحد صنعتی گفت: در حوزه ولو‌های مورد استفاده در واحد اسیدی از دوره مدیریت قبلی کار تعمیر این ولو‌ها آغاز شده بود و با تلاش و همت واحد‌های فنی و پشتیبانی تعداد زیادی از ول‌های مصرف شده‌ای که کاملا از رده خارج شده بود بازسازی شد، با توجه به اینکه با وجود تحریم‌ها تامین این ولو‌ها غیر ممکن بود این تعمیرات نقش قابل توجهی به اورهال سال آینده شرکت داشته است.

وی افزود: در حوزه ورود مجدد این واحد تولیدی به برش‌هایی که ظرفیت‌های آن در شرکت وجود دارد گفت: مذاکراتی در این خصوص در حال انجام است که در این راستا چند نمونه اولیه نفت تهیه شده است؛ در حال بررسی این موارد هستیم و در شش ماهه دوم سال مالی فعالیت خود را در این بخش آغاز میکنیم.

این فعال بخش صنعت ادامه داد: در سال مالی جاری ۱۱۵ هزار تن LAB، ۱۶۵ هزار تن نرمال پارافین و در حدود ۵ هزار تن HAB در این واحد صنعتی تولید شده است.

رحیمی در خصوص تولیدات نرمال پارافین این واحد صنعتی گفت: بخشی از ۱۶۵ هزر تن تولید نرمال پارافین در بخش تولید LAB مصرف می‌شود و طبق پیش بینی ما ۹۰ هزار تن از این محصول مازاد است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۸۵ هزار تن آن به صادرات اختصاص داده می‌شود و ۵ هزار تن دیگر نیز در داخل مصرف خواهد شد.

وی افزود: با تلاش همکاران ما در این واحد صنعتی تحریم‌ها هیچ تاثیری در تولید ما نداشته و در حال حاظر نیز با ۴۰ درصد بیشتر از ظرفیت در حال تولید هستیم همچنین در بخش صادرات نیز با وجود تحریم‌ها توانسته ایم با موفقیت به کار خود ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران ادامه داد: عمده صادرات ما به کشور‌های هند و چین است و اخیرا با کشور ترکیه همچنین برخی از کشور‌های آسیای میانه نیز قرارداد‌هایی منعقد شده است، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا کنون ۳۵ هزار تن از ۸۵ هزار تن صادرات پیش بینی شده به کشور‌های مقصد صادر شده است.

رحیمی افزود: در خصوص تکمیل زنجیره ارزش برای مقابله با خام فروشی مواد گفت: در حال تحقیق در خصوص راه اندازی پارک‌های شیمیایی هستیم که بتوانیم تولیدات واحد‌های صنعتی را خوراک تولید واحد‌های دیگر کنیم تا از خام فروشی محصولات جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار