مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از ارائه طرح ایجاد موزه مترو و موزه کودک همراه با موزه خیابانی در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 03 July 2019
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در نشست کمیته راهبردی موزه های استان اصفهان بر بروز رسانی و بازبینی فعالیت های بیش از 34 موزه فعال در استان اصفهان و بکارگیری اقدامات مبتکرانه در جلب مخاطب و همچنین اطلاع رسانی و انعکاس کامل رویدادهای موزه های استان تاکید کرد.
 
وی تصریح کرد: کارشناسان حوزه موزه باید همواره به همفکری و هم اندیشی بپردازند تا از این طریق بتوان مردم و گردشگران به ویژه گردشگران داخلی را به بازدید از موزه ها بیش از قبل تشویق کنند.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: استفاده از توان فرهنگی موجود در شهر در حوزه های مختلف، جهت تاسیس موزه های جدید به ویژه با جلب همکاری سایر ارگان ها و نهادها و حتی بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ موزه داری ایفاد کند.
 
اللهیاری با اشاره به حمایت تمام قد اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای ارائه طرح های مبتکرانه و خلاقانه جهت تاسیس موزه های جدید، گفت: در این نشست 3 طرح جدید شامل تاسیس موزه در ایستگاه های مترو، تاسیس موزه کودک و همچنین تاسیس موزه خیابانی ارائه شد.
 
وی ادامه داد: با عنایت به راه اندازی مترو در اصفهان و با عنایت به اینکه ایستگاه های مترو می تواند نقش مهمی در رشد فرهنگی جامعه ایجاد کند، تصمیم گرفته شد تا مطالعات طرح محتوائی تاسیس موزه در ایستگاه های مترو جهت بهره برداران از مترو اصفهان در دستور کار قرار گیرد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: با عنایت به اجرای طرح پیاده راه سازی محور تاریخی چهارباغ عباسی، در طرح دوم بنا داریم تا با تاسیس موزه در این محور، مشاغل و هنرهای سنتی اصفهان را از 400 سال قبل تا کنون در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار دهیم.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه سالهاست نقش کودکان در حوزه میراث فرهنگی نسبتا مغفول مانده است، تلاش داریم تا با تاسیس موزه کودک به معرفی علائق و سلائق کودکان ایرانی در طول تاریخ پرداخته و بدین واسطه با آموزش غیر مستقیم کودکان، این نونهالان را با میراث گران سنگ فرهنگی خویش آشنا ساخته و ایشان را برای دوران بزرگسالی و درک معنی و مفهوم موزه های مختلف آماده سازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار