کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: میزان گرد و غبار و ریزگردهای موجود در هوای اصفهان از فردا پنجشنبه کاهش می‌یابد اما ممکن است صبح جمعه غبار صبحگاهی را داشته باشیم.
کد خبر: ۷۵۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 03 July 2019

حجت الله علی عسگریان با بیان اینکه با افزایش سرعت وزش باد از دیروز سه شنبه شاهد پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در نیمه شرقی استان به‌ویژه در مناطق شمال‌شرق، شرق جنوب و برخی از مناطق مرکزی بودیم گفت: پیش بینی می‌شود در سراسر استان از پنجشنبه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر دید افقی در کلانشهر اصفهان به دلیل وجود گرد و غبار به هشت کیلومتر رسیده است، اظهار داشت: کمترین دید افقی در نجف آباد با چهار کیلومتر است.

دید افقی در شرایط عادی ۱۰ کیلومتر است.

این کارشناس، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۸ چهارشنبه را بر اساس دستگاه های پایش اداره کل هواشناسی اصفهان ۱۰۸ (AQI) اعلام و تصریح کرد: این شاخص وضعیت ناسالم برای گروه های حساس را نشان می دهد و امروز صبح، رقم بیشتری را نشان می‌داد.

علی عسگریان، با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دیشب با کاهش ۱۰ درجه ای بیشینه دما در برخی از نقاط استان مانند خور و بیابانک مواجه شدیم به طوری که بیشینه دما از ۴۶ به ۳۶ درجه سانتی گراد کاهش یافت.

وی، گرمترین نقطه استان اصفهان را کاشان با ۳۹ و خنک ترین را میمه با ۱۷ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار