مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان رضوی خبر داد؛
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان‌رضوی گفت: حدود 500 پروژه آموزشی نیمه تمام در سطح این استان وجود دارد که برای تکمیل آن نیاز به تامین اعتبار و کمک خیران مدرسه‌ساز است.
کد خبر: ۷۵۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 03 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، مهرالله رخشانی‌مهر در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان سبزوار عنوان کرد: در سال 1385 حدود 70 درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده بودند که طی سال‌های گذشته بهسازی، نوسازی و در برابر بلایای طبیعی مقاوم  شدند.

 

وی ادامه داد: اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام است چنانکه هم اینک ۷ هزار 640 طرح نیمه تمام آموزش و پرورش در کشور در دست اجراست که تکمیل آن به 130 هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

 

رخشانی‌مهر افزود: سال 96 اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز 520 میلیارد تومان و امسال سه هزار میلیارد تومان بوده که بیانگر رشد 6 برابری و عزم دولت برای ساماندهی این طرح‌هاست. 

 

وی اظهار کرد: هم اینک میانگین سرانه فضاهای آموزشی در کشور به ۵.۲ مترمربع افزایش یافته اما  فضاهای فیزیکی 11 استان کشور از این میانگین کمتر است. 

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور افزود: تلاش می‌شود سرانه فضاهای آموزشی ۱۱ استان کشور را که پایین‌تر از  میانگین هستند، افزایش دهیم.

 

وی بیان کرد: در میانگین ۵.۲ مترمربع حدود ۳۰ درصد فضاها فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی است که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا فضاهای مناسبت‌تری جایگزین شود.

 

حدود 500 پروژه آموزشی نیمه تمام در سطح این استان وجود دارد

 

در ادامه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان‌رضوی گفت: حدود 500 پروژه آموزشی نیمه تمام در سطح این استان وجود دارد که برای تکمیل آن نیاز به تامین اعتبار و کمک خیران مدرسه‌ساز است.

 

جاسم حسین‌پور افزود: برای ابتدای مهر امسال 900 کلاس درس از محل اعتبارات استانی و ملی و کمک نیکوکاران مدرسه‌ساز تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون خیران مدرسه‌ساز تعهد کمک یک‌هزار میلیارد ریال برای احداث و نوسازی فضاهای آموزشی داده‌اند. 

 

حسین‌پور گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس این استان فرسوده هستند که باید با استانداردهای جدید مطابقت داده و بازسازی شوند. 

 

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور به صورت میانگین ۵.۲ متر مربع و در خراسان رضوی ۴.۲ متر مربع  است که به میزان یک متر مربع پایین‌تر از میانگین کشوری قرار داریم.

 

تکمیل سالن‌های ورزشی مدارس نیازمند اعتبار است

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهميت ورزش در رشد جسمانی و علمي دانش‌آموزان گفت: هم اینک 9 سالن ورزشی نیمه تمام در  شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای ، خوشاب و داورزن قرار دارد که تکمیل آن نیاز به  اعتبارات ملی و استانی دارد.

 

رمضانعلی سبحانی‌فر  اظهار کرد: همچنین 620 روستا در شهرستان‌های منطقه در فاصله یک سال گذشته به شبکه گاز متصل و به بهره‌برداری رسیده‌اند که هنوز تعدادی از مدارس این روستاها مجهز به بخاری‌های گازی نشدند.

 

وی با بیان اینکه بحث گازرسانی به داخل مدارس باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: تعداد 200 مدرسه در دستور کار حذف بخاری‌های نفتی قرار گرفته‌اند که اجرای آن بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

سبحانی‌فر گفت: همچنین مقرر شد، آسفالت 30 مدرسه این شهرستان‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار