مدیر امور برق شهرستان گلپایگان گفت: سلول‌های خورشیدی که در گلپایگان نصب شده از راندمان بالایی برخوردار است چراکه در این شهرستان زاویه تابش و آب و هوای مساعد وجود دارد.
کد خبر: ۷۵۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ 02 July 2019

شاپور حدادی پور امروز(سه‌شنبه) در جلسه شورای سرمایه‌گذاری شهرستان، اظهار کرد: یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند که حدود 4 برابر میانگین جهانی، انرژی مصرف می‌کنند. همچنین متاسفانه سهم تولید صنعتی در ایران کمتر از میانگین صنعتی جهان است و روند تولید و مصرف انرژی در کشور روند خوبی ندارد.

وی ادامه داد: اکنون روند تولید و مصرف برابر است، اما اگر میزان مصرف به همین روش ادامه یابد مطمئناً وارد کننده انرژی خواهیم بود. ایران رتبه 16 تولید برق در دنیا را دارد که تقریباً جایگاه خوبی است. ایران تقریباً جمعیتی برابر ترکیه و آلمان دارد، اما مصرف انرژی در ایران 275 میلیون تن نفت است که این میزان مصرف در ترکیه 158 میلیون تن و در آلمان 135 میلیون تن نفت است.

مدیر امور برق شهرستان گلپایگان گفت: مصرف انرژی در ایران تقریباً برابر با آلمان است، اما درآمد سرانه ناخالص آلمان تقریباً شش برابر ایران است. همچنین درآمد ناخالص ترکیه یک و نیم برابر ایران است. در جهان تقریباً 3.6 درصد جمعیت از انرژی خورشیدی و بادی استفاده می‌کنند، اما در ایران متأسفانه این عدد چهارصدم درصد است.

حدادی پور افزود: وزارت نیرو باید برای یک کیلووات برق هزار دلار سرمایه‌گذاری کند، همچنین هرساله باید چهار هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه کنیم. در سال 2018 کشورهای چین، آلمان و ایتالیا در انرژی خورشیدی پیش قدم بودند در حالی که در ایران برای استفاده از انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی داریم و می‌توانیم در این بخش به خوبی سرمایه‌گذاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیک بار در کشور حدود 56 هزار مگاوات است در حالی که ظرفیت مجذوبه در انرژی خورشیدی 739 مگاوات است، اما تا پایان دولت دوازدهم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است این عدد به 5 هزار مگاوات خواهد رسید.

مدیر امور برق شهرستان گلپایگان یادآور شد: شرکت توزیع برق استان اصفهان رتبه سوم کشور را دارد ضمن اینکه استان اصفهان در راه‌اندازی انرژی خورشیدی پیگیری‌های زیادی داشته است. شهرستان گلپایگان در راه‌اندازی انرژی خورشیدی رتبه دوازدهم را دارد و جایگاه اول متعلق به کاشان است در حالی که گلپایگان از نظر راندمان تولید انرژی خورشید، شرایط بسیار خوبی را دارا است.

حدادی پور تصریح کرد: سلول‌های خورشیدی که در گلپایگان نصب شده از راندمان بالایی برخوردار است چرا که در این شهرستان زاویه تابش و آب و هوای مساعد وجود دارد. تاکنون 10 نیروگاه خورشیدی در شهرستان گلپایگان نصب و راه‌اندازی شده که مجموع آن‌ها دارای 116 کیلو وات ظرفیت است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ادارات باید حداقل هر دو سال یک‌بار 20 درصد از مصرف خود را در انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کنند و اداراتی که این اقدام را انجام ندهند باید تعرفه برق خود را با نرخ آزاد پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار