معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان استان مرکزی خبرداد؛
بیش از ۱۰۰۰ پایگاه در قالب اماکن ورزشی، کتابخانه‌ها، مدارس، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه‌های فرهنگی و هنری مساجد و ... در این رابطه فعالیت دارند  
کد خبر: ۷۵۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰ 01 July 2019

 بیش از 1000 پایگاه اوقات فراغت در استان مرکزی فعالیت دارند

 
به گزارش تابناک مرکزی به نقل از  روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی؛ مرتضی امیدی معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان استان مرکزی گفت:: بیش از ۱۰۰۰ پایگاه در قالب اماکن ورزشی، کتابخانه‌ها، مدارس، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه‌های فرهنگی و هنری مساجد و ... در این رابطه فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت در استان مرکزی کیفی‌سازی می‌شود گفت: بیش از ۳۵۰ هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت استان مرکزی بهره‌مند می‌شوند.

امیدی بیان داشت: تعداد دستگاه‌های فعال در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در حدود ۱۵ دستگاه است که بیش از ۴۸۰۰ برنامه در دستور کار آن‌ها قرار دارد.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار کرد: تعداد نفرات شرکت‌کننده در سال‌های قبل بیش از ۷۸۰ هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود امسال هم همین تعداد شرکت کنند.

امیدی با بیان سیاست‌ها و راهبرد‌های ورزش و جوانان در زمینه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تصریح کرد: تأکید بر تقویت و تحکیم اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تقویت هویت دینی و انقلابی جوانان، توجه ویژه به بهره‌مندی دختران جوان از برنامه‌های اوقات فراغت، تقویت نقش خانواده در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، پرورش استعدادها، مهارت‌ها و تقویت فرهنگ مطالعه و پژوهش از سیاست‌ها و راهبرد‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از نگاه اداره کل ورزش و جوانان است.

معاون فرهنگی وامور جوانان با اشاره به مهم‌ترین محور‌های برنامه‌های اوقات فراغت از نگاه ورزش و جوانان برای سالجاری بیان داشت: برنامه فرهنگی و هنری با تأکید بر تقویت هویت دینی مبتنی بر قرآن و عترت، برنامه کتاب‌خوانی، مطالعه و پژوهش، برنامه گسترش ورزشی، برنامه اردو‌های جهادی، برنامه اردو‌های زیارتی، سیاحتی، علمی و گردشگری، برنامه مهارت‌آموزی در ابعاد فنی و حرفه‌ای، هنری و مهارت‌های زندگی، برنامه اوقات فراغت در محیط مجازی و رسانه، برنامه گفت‌و‌گوی جوانان، برنامه شناسایی، معرفی و تقدیر از اختراعات و ابتکارات جوانان از مهم‌ترین این محور‌ها است.

امیدی در در خصوص اهم برنامه‌های سال ۹۸ ورزش و جوانان استان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت گفت: برگزاری جلسه ستاد ساماندهی با موضوع اوقات فراغت و ارائه راهبرد‌ها و سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، مکاتبه با دستگاه‌ها و جمع‌بندی برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و ... است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف ورزشی در سطح استان و به‌کارگیری حداکثر ظرفیت سالن‌های ورزشی، استخر‌ها و زمین‌های چمن در سطح استان و شهرستان‌ها، استفاده از ظرفیت سمن‌های جوانان و خانه جوان برای غنی‌سازی اوقات فراغت، برگزاری اردو‌های هویتی گردشگری ویژه جوانان و سمن‌های جوانان، برگزاری بازی‌های بومی محلی در مناطق روستایی به منظور غنی سازی اوقات فراغت مناطق محروم و روستایی، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی با هدف حضور خانواده‌ها در کنار جوانان در فصل اوقات فراغت و برگزاری جشنواره اختتامیه اوقات فراغت و تجلیل از دستگاه‌های فعال در این حوزه از دیگر برنامه‌های مورد نظر در این اداره کل است.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: طبق سیاست‌های وزارت ورزش وجوانان در سال ۹۸ برگزاری طرح تابستانه با ورزش در سطح استان مرکزی برگزار خواهدشد، همچنین همایش‌های پیاده روی خانوادگی نیز با شعاد خانواده فعال، تابستانی جذاب در روز‌های پنجشنبه وجمعه هرهفته در سطح استان مرکزی برگزارمی شود

امیدی ادامه داد: اجرای مسابقات ورزشی روستاییان جام خوشه چین نیز یکی از برنامه‌های مهم در سطح استان می‌باشد که با همکاری هیات ورزش روستایی وبازی‌های بومی محلی برگزار می‌گردد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار