استاندار کرمانشاه گفت: مدیرانی که مانع رونق تولید باشند عزل می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 30 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه به ریاست هوشنگ بازونداستاندار و با حضور دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صمت استان و دستگاه‌های ذیربط و بانک‌های عامل در محل استانداری برگزار و در این جلسه ۵ مشکل قابل طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: چاپ و نشر یک صنعت بسیار مهم است و براساس مصوبه سال ۹۶ کارگروه کاغذ وزارت صنعت، معدن تجارت، صنعت چاپ و نشر از پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.


استاندار کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه اداره امور مالیاتی استان تفسیر دیگری از این مصوبه دارد و به دنبال گرفتن مالیات از فعالان این حوزه است.

بازوند با اشاره به اینکه برخی فشارها، چاپخانه‌ها و انتشاراتی‌ها را در آستانه تعطیلی قرار داده و تولید استان را با مشکل جدی مواجه کرده تصریح کرد: مدیریت ارشد استان موضوع برکناری مدیرانی که با عدم اجرای مصوبات دولت به رونق تولید صدمه می‌زنند را با جدیت دنبال می‌کنند.


ایشان با تاکید بر بند ۵ ماده ۱۲ قانون که با صراحت بیان می‌کند، این صنف و کاغذ چاپ از پرداخت مالیات معاف هستندافزود: استنباط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید معافیت مالیاتی کاغذ صنعت چاپ است و آنچه که باید پرداخت شود، مالیات بر ارزش افزوده خدمات ارائه بر کاغذ است.


بازوند در این نشست در خواست امهال به علت زلزله که توسط سرمایه گذار طرح شده بود را نیازمند بررسی بیشتر و روشن شدن موضوع دانست.


استاندار کرمانشاه در ادامه با بررسی مشکل تغییر کاربری هتل آپارتمان اسماعیلی دستور مساعدت و کمک با توجه به کمسیون ماده ۵ را صادر کرد و در ادامه جلسه با تامین مالی واحد مذکور (کاشی بیستون) از سازمان صمت موافقت خود را اعلام کرد.


وی در خاتمه با اشاره به کم کاری برخی بانک‌های عامل اظهار کرد: احیاء و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد و مشکلات و موانع موجود بر سر راه آ ن‌ها از مهمترین اهداف ستاد است و بر حل هرچه سریعتر آن تاکید داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار