چرا مسافرت به شمال اینقدر رایج است و مسافرت به نقاط دیگر خیر؟ آیا در این خصوص باید رفتار مردم را نقد کرد یا ایراد از جای دیگری است؟ نظرتان درباره آسیب‌های ناشی از حجم زیاد مسافرت به شهر‌های شمالی چیست؟ آیا شمار بالای سفر به شمال، موجب از دست رفتن حقوق ساکنان این خطه و یا آسیب‌های دیگر نمی‌شود؟
کد خبر: ۷۵۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 30 June 2019

«چرا باید تا یک تعطیلاتی می‌شود همه به سمت شمال بروند؟ چرا به دیگر شهر‌ها نمی‌روید؟ مگر دیگر استان‌های کشور جاذبه‌ای برای تفریح و گردشگری ندارند که همه به سمت شمال رفته و حاضر می‌شوند، ساعت‌ها در ترافیک معطل شوند؟»

به گزارش «تابناک»؛ جملاتی را که خواندید، رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرده است. سردار سیدکمال هادیان فر، که به تازگی از پلیس فتا به پلیس راهور رفته و خیلی زود دریافته که از جمله معضلات بزرگی که ترافیک جاده‌ای در کشورمان با آن رو‌به‌روست، ترافیک محور‌های مواصلاتی منتهی به شمال در ایام تعطیل است.

مشکلی کهنه که به تأکید وی ناشی از قدمت زیاد زیرساخت چهار محوری است که به شمال کشور منتهی می‌شود؛ محور‌هایی که بهترینشان، آزادراه قزوین-رشت است که سال‌های متمادی از افتتاح آن می‌گذرد، ولی هنوز هشت کیلومترش ساخته نشده و عبور از آن مستلزم ساعت‌ها صبوری در ترافیک گره خورده است.

رئیس پلیس راهور در این باره می‌گوید: «هشت کیلومتر از بزرگراه برای خرید زیتون معطل شده و ترافیک شدیدی در این منطقه به وجود آمده است، به طوری که در همین تعطیلات اخیر، مجبور شدیم راهی فرعی در کنار رودخانه ایجاد کنیم تا بار ترافیکی آنجا کمتر شود. در طول بزرگراه اجازه داده نمی‌شود که یک سرویس بهداشتی برای مردم ساخته شود، آن وقت در این محدوده مغازه‌دار‌ها قدم به قدم سرویس بهداشتی تعبیه کرده‌اند تا به بهانه آن مسافران از آنها خرید کنند.»

این وضعیت در شهر‌های مقصد نیز حاکم است، به گونه‌ای که هادیان فر تأکید می‌کند در تعطیلات اخیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو و وسیله نقلیه طی ۵ روز از محور‌های شمالی به شکل رفت و برگشت تردد کرده و به شهر‌های شمالی سرازیر شده اند. آمار و اعدادی درشت که زندگی ساکنان این شهر‌ها را مختل کرده است.

اختلال وسیعی که موجب شده بهره ساکنان شهر‌های شمالی از تعطیلات ناچیز باشد، به ویژه که از جمله اقدامات پلیس برای رفع معضلات ترافیکی، یک طرفه کردن محور چالوس و هراز است؛ اقدامی که به تعبیر رئیس پلیس راهور شبیه این است که این جاده‌ها تنها متعلق به ساکنان تهران است. گویی مردم مازندران و گیلان حق ندارند از تعطیلاتشان استفاده کرده و به سفر بروند و فقط تهرانی‌ها اجازه دارند که بروند شمال و برگردند!

این نکات البته ممکن است برای بسیاری از مردم چندان تازگی نداشته باشد، اما بیانشان از زبان رئیس پلیس راهور موجب شده که مورد توجه بسیاری قرار گرفته و موافقت‌ها و مخالفت‌هایی به دنبال داشته باشد؛ اختلاف نظر‌هایی که می‌خواهیم دیدگاه شما را درباره شان جویا شده و بپرسیم.

چرا مسافرت به شمال اینقدر رایج است و مسافرت به نقاط دیگر خیر؟ آیا در این خصوص باید رفتار مردم را نقد کرد یا ایراد از جای دیگری است؟


نظرتان درباره آسیب‌های ناشی از حجم زیاد مسافرت به شهر‌های شمالی چیست؟ آیا شمار بالای سفر به شمال موجب از دست رفتن حقوق ساکنان این خطه و یا آسیب‌های دیگر نمی‌شود؟

درباره قصور مسئولان در توسعه راه‌های ارتباطی و محور‌های مواصلاتی که رئیس پلیس تأکید دارد اخیرا طی نامه‌هایی به مسئولان گوشزد شده اند، چه نظری دارید؟ آیا قابل قبول است که بدانیم بسیاری از مردم علاقه مند به سفر به شمال هستند و زیرساخت‌های سفرشان را آماده نکنیم؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار