معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای بهبود شرایط اقتصادی کنونی، باید نگاه ویژه‌ای به گردشگری و صنعت توریسم داشته باشیم.
کد خبر: ۷۵۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 27 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهرداد سالاری عصر امروز در دومین کار گروه فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ستاد خدمات سفر سال ۹۸ گفت: در شرایط فعلی استان و وضعیت منابع مالی دولت، نگاه به گردشگری و صنعت توریسم و نقشی که در توسعه استان‌ها دارد بسیار حائز اهمیت است. به گزارش خبرنگار تابناک، مهرداد سالاری عصر امروز در دومین کار گروه فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ستاد خدمات سفر سال ۹۸ گفت: در شرایط فعلی استان و وضعیت منابع مالی دولت، نگاه به گردشگری و صنعت توریسم و نقشی که در توسعه استان‌ها دارد بسیار حائز اهمیت است. 
وی افزود: شرایط اقتصادی فعلی کشور، تحریم‌ها و خسارات ناشی از سیل که بیست و پنج استان کشور را درگیر کرد، باعث شده تا بیش از پیش به مسئله اشتغال و توسعه گردشگری در استان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
ایشان با تأکید بر اینکه استان دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی در زمینه گردشگری است گفت: با همین امکانات محدود، قابلیت بالایی در پذیرش گردشگر داریم و در ایام مختلف سال جمعیت زیادی به استان کرمانشاه می‌آیند.
سالاری با بیان اینکه سیاست استاندار و برنامه تعریف شده جهت توسعه استان، توسعه صنعت گردشگری و استفاده بهینه از این قابلیت هاست اظهار کرد: برای توسعه گردشگری باید از پتانسیل‌های توریسم فرهنگی، آثار تاریخی، پتانسیل در زمینه دفاع مقدس و راهیان نور، گردشگری مذهبی، توریسم درمانی، طبیعت بکر، چهار اقلیم هم زمان در استان و... استفاده کنیم.
سالاری با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های استان باید توسعه یابند تصریح کرد: توسعه بزرگراه که از مرز تا عتبات عالیات پیش می‌رود و تکمیل شده، آزاد راه که با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و روبه اتمام است، زیر ساخت‌های شبکه ریلی که در حال حاضر قطار تا کرمانشاه می‌آید، شبکه ریلی اسلام آباد حدود ۷۰ درصد پیشرفت زیر سازی داشته و برنامه اتصال شبکه ریلی ایران به عراق و سوریه از طریق قصر شیرین ۲۰ درصد انجام شده است، و همچنین در بحث فرودگاه پس از سال‌ها اصلاح زیرساخت‌ها و توسعه فرودگاه‌ها در دست انجام است، در طرح جامع اربعین نیز فرودگاه کوچکی در حوالی مرز زیر ساخت‌های ارتباطی ما را به نحوی کامل می‌کند، توسعه زیر ساخت‌های اقامتی و افزایش بوم گردی ها، هتل‌ها و اقامت گاه‌ها در استان و همچنین در بخش زیر ساخت‌های های امنیتی که آمار امنیتی کرمانشاه قابل قبول و جز امن‌ترین استان‌های کشور است.
معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی که توسعه سازمان‌های مردم نهاد و فعالیت‌های صورت گرفته و نوع برخورد و استقبال مردم از کسانی که وارد استان و خارج می‌شوند، در دستور کار است.
وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید به سمت و سوی افزایش زیر ساخت‌ها و آمادگی لازم برای ارائه خدمات بهتر بروند افزود: برای توریستی که وارد استان می‌شود باید امکانات و تجهیزات مناسبی فراهم شود، بعنوان مثال، در کنار آثار تاریخی، مرکز خرید، رستوران و... احداث شود تا مسافران بتوانند از امکانات استفاده بهتری ببرند.
سالاری تاکید کرد: برای استانداران منطقه ۴ کشوری برنامه‌ای تدوین شده که در حال پیگیری است که بتوانیم مهره‌های گردشگری و مهره‌های اقامتی را با یک بند تسبیح در این چند استان بهم متصل کنیم و خط‌های گردشگری جدیدی تعریف و بتوانیم این خط‌ها را در مدت کوتاهی سامان دهی و آژانس‌ها و مراکز خصوصی بتوانند در این زمینه فعالیت کنند، از دیگر برنامه‌های تعریف شده استفاده از قابلیت‌های اطراف سد‌ها و استفاده از منابع موجود، امکاناتی برای خیابان ها، زندگی در شهر کرمانشاه، زندگی شبانه با توجه به فرهنگ، وضعیت بومی و قومی ما است.
ایشان با اشاره به رویداد طاقبستان در نوروز، برگزاری جشنواره پویانمایی در آینده و رویداد ۲۰۲۰ اظهار کرد: این رویداد‌ها فرصت بسیار مناسبی جهت معرفی فرهنگ، تمدن، تاریخ و صنایع دستی استان است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در پایان گفت:: اگر ما بتوانیم گردشگری را مدیریت، زیر ساخت‌ها را فراهم و توسعه دهیم، می‌توانیم در این بخش درآمد و اشتغال زایی داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار