کد خبر: ۷۵۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ 27 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، معصومه ابتکار، معاون امور زنان ریاست جمهوری در پستی در شبکه های اجتماعی خود خبر از انتصاب مدیران زن در استانداری هرمزگان داد و نوشت:‌

نازنین شیبانی تزرجی با حکم وزیر کشور به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان؛
مریم یگانه با حکم استاندار هرمزگان به سمت مدیر کل امور بانوان و خانواده آن استانداری؛
و فاطمه رکن الدینی نیز با حکم استاندار به سمت مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان منصوب شدند.
شیبانی پیش از این مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان و مریم یگانه نیز رییس گروه امور اجتماعی استانداری و مسوول دبیرخانه های ستاد کاهش آسیب های اجتماعی و ستاد صیانت از حقوق شهروندی آن استان بوده اند.
رکن الدینی نیز در سوابق کاری خود رییس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان و مدیرعاملی خانه مطبوعات استان را دارد و از سه ماه پیش به عنوان سرپرست در این سمت بوده است.
تحقق ۲۲ درصدی انتصاب مدیران زن در پست‌های مدیریتی وزارت‌کشور
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده پیشتر به ایلنا گفته بود: سرجمع متوسط انتصاب مدیران زن بین حوزه ستادی و استانداری‌ها در وزارت کشور ۲۲ درصد تحقق یافته که در استان‌ها این درصد کمتر بوده است.
فریبا نظری‌پورکیایی ادامه داد: دو هفته پیش با دستور وزیر کشور و ابلاغ مصوبه‌ای از سوی وی، حتی‌الامکان معاون استانداران در حوزه توسعه و مدیریت منابع از بانوان توانمند انتخاب شوند که در استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان رضوی و هرمزگان این مهم تحقق یافته است.نظری‌پورکیایی اضافه کرد: انتصاب مدیران زن در وزارت کشور مبتنی بر شایستگی و توانمندی افراد بوده و توانمندی‌های اجرایی که داشته‌اند و تناسب رشته تحصیلی و تخصصی آنها بررسی شده و توانسته‌اند در جایگاهی که شایستگی آن را دارند مدیریت و مسئولیت بر عهده بگیرند.
وی مهم‌ترین اولویت‌ها در حوزه زنان را طبق اختیارات وزارت کشور رفع مشکلات اقتصادی بانوان در قالب بنگاه‌های تولیدی، کسب  وکارهای خرد و مشاغل خانگی دانست و خاطرنشان کرد: سعی می‌شود با تعامل و هماهنگی با دستگاه‌ها موانع بر سر راه بانوان برداشته شود.این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از مصوبات کمیته اقتصادی قرارگاه بازسازی ستاد وزارت کشور بسیاری از زنانی که در هشت استان سیل‌زده کشور صاحب مشاغل خانگی بوده‌اند ابزار مشاغل در اختیار آنها بگذاریم که این مهم یا از طریق پرداخت تسهیلات بسیار ارزان‌قیمت و یا با پرداخت بخش زیادی از تسهیلات بلاعوض به آنان کمک کنیم تا نسبت به راه‌اندازی مشاغل خانگی خود اقدام کنند.مشاور وزیر کشور ادامه داد: تبعیض در دستمزدها  و تفاوت و رده منزلتی بانوان در پست‌های اداری در بخش‌های دولتی و خصوصی با هم متفاوت است و قطعا راهکارهای متفاوت خود را می‌طلبد.نظری‌پورکیایی مطرح کرد: لازم است نظارت سازمان‌های نظارتی بر چگونگی بکارگیری بانوان در بخش‌های خصوصی، بهره‌مندی آنان از حقوق عادلانه و محیط امنیت شغلی این قشر پررنگ‌تر شود تا بتوانند از میزان مشکلات آنها بکاهند.
معصومه ابتکار: حضور زنان در پست‌های مدیریتی ۱۷ درصد رشد داشته
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از انتشار کارنامه دوم حضور زنان در پست‌های اجرایی کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان حضور زنان در رده‌های ارشد مدیریتی رضایت بخش نیست و کارنامه دوم از میزان حضور زنان در مدیریت‌های ارشد اجرایی در هفته دولت منتشر خواهد شد.
دکتر معصومه ابتکار پیشتر در گفت و گو با خبرنگار شفقنا به حضور کم رنگ زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی کشور انتقاد کرد و اظهار کرد: متأسفانه شاهد حضور کم رنگ زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی کشور به ویژه در آموزش عالی هستیم که امیدواریم این وضعیت هر چه زودتر اصلاح شود تا بتوانیم از پتانسیل زنان در حوزه مدیریتی و اجرایی نیز بهره مند شویم.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر چه امروزه شاهد هستیم که زنان در لایه‌های مختلف آموزش عالی نظیر رئیس و معاون دانشکده و دانشگاه کم کم حضور پیدا می‌کنند اما امیدواریم این ارتقا در سطح بالای مدیریتی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت علوم را نیز شاهد باشیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: در حال حاضر در وزارتخانه‌هایی مختلف بجز وزارت علوم از ظرفیت و توانمندی زنان در عرصه اجرایی استفاده می‌شود به گونه‌ای که در وزارت آموزش پرورش دو، وزارت راه و شهرسازی سه، وزارت ورزش و جوانان سه، بهداشت یک نفر معاون وزیر زن داریم اگر چه تعداد زنان به عنوان رئیس دانشگاه در وزارت بهداشت بسیار محدود است و در مجموع این حضور زنان کافی نیست این در حالی است که بر اساس قانون ۳۰ درصد پست‌های اجرایی در دستگاه‌ها باید به زنان واگذار شود.
ابتکار از انتشار کارنامه دوم حضور زنان در پست‌های اجرایی کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سال گذشته کارنامه اولیه از این میزان حضور منتشر شد و نتیجه این بود که دولت در تعداد مدیران ارشد و معاونین زن بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است و این آمار در استان‌ها (تعداد مدیران کل، بخش داران، مدیران ارشد) به ۶۰ درصد می‌رسید اما برای رسیدن به ۳۰ درصد فاصله داریم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: کارنامه دوم از میزان حضور زنان در مدیریت‌های ارشد اجرایی در هفته دولت منشتر خواهد شد.
ابتکار یادآور شد: در برخی سال‌های اخیر دختران توانسته‌اند تا ۶۰ درصد ورودی دانشگاه‌ها را از آن خود کنند علاوه بر این یک چهارم زنان در جامعه ما تحصیلات دانشگاهی دارند و نیمی از دانشجویان جوان ما دختران و حدود ۲۷ درصد هیأت علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.ما کماکان انتظار را داریم که حضور بیشتری از زنان اندیشمند و مدیر را در آموزش عالی و علوم شاهد باشیم. امیدواریم از این افراد جهت معرفی آنان به جامعه علمی جهانی استفاده کنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار