پوریا ریحانی بازیگر نمایش «خانه» مطرح کرد:
بازیگرتئاتر خانه گفت : تئاتر اساسا مال کشور ما نیست و این موضوع در پی آن است که ما نمی خواهیم برای تفریحات فرهنگیمان پول بدهیم یا هزینه کنیم چون به عقیده من عادت نکردیم برای فرهنگ و تفریح پول خرج کنیم.
کد خبر: ۷۵۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 27 June 2019

به گزارش تابناک، پوریا ریحانی افزود: قبل از انقلاب تئاتر با ارحام صدر شکل گرفت و جریان خودش را داشت، اما بعد از انقلاب تئاتر با جریان دیگری روبرو شد که تئاتر دولتی نام گرفت و این بار روسای شهر بودند که برای تئاتری ها بسته های فرهنگی را آماده کردند.
ریحانی که سابقه حضور در آثاری همچون «استرالیا» و«آسمان عالیجناب» را دارد در تشریح دولتی شدن فرهنگ بیان داشت : در این زمینه خاص، آنها فکرمی کردند که چون جامعه نیاز به نشاط دارد بنابراین باید تنها تئاتر های کمدی روی صحنه برود اما در ادامه با شروع این جریان تئاترمستقل روبروی آن قرار گرفت، اما این بارغم نان نگذاشت که تئاترمستقل راه خود را برود.
ریحانی تاکید کرد: ما نمی توانیم با این موضوع مقابله کنیم به این خاطر که پول زیادی در میان است، بماند که برای جریانات آسیب زا تنها یک مقصر وجود ندارد و نباید در این رابطه یقه کسی را بگیریم، بلکه باید به دنبال آسیب شناسی باشیم. این بازیگر تئاتر در پایان گفت: ما فقط می توانیم این جریان را بشناسیم و از رسانه ها انتظار داریم که از جریان تئاتر مستقل حمایت کنند.
بد نیست بدانید نمایش «خانه» به قلم نغمه ثمینی از یکم الی 20 تیرماه سال جاری ساعت 20:30 در سالن مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان روی صحنه است.و در این اثر بازیگرانی همچون مهدی تقی پور، شمیلا تابش، پوریا ریحانی، محمد قربانی و مرضیه مهرجویی حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار