رئیس اداره سازمان ها و مجامع بین المللی وزارت کشوربا بیان این که فرایند شهر دوستدار کودک دگرگون سازی است، گفت : برنامه راهبردی اصفهان برای تحقق این شهر تا سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.
کد خبر: ۷۵۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 26 June 2019

به گزارش تابناک، فاطمه جوانی روز چهارشنبه در جلسه بررسی فنی برنامه عملیاتی شهر دوستدار کودک اصفهان در کتابخانه مرکزی این شهر کودکان را سرمایه های کشور دانست و گفت: سرمایه گذاری برای کودکان پرسودترین نوع آن به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که نتایج آن همیشه با جامعه همراه خواهد بود.

به گفته وی فرآیند شهر دوستدار کودک دگرگون سازی است که این فرآیند در مدت طولانی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: بهزیستی، آموزش و پرورش، هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی اعضای کمیته راهبری شهر دوستدار کودک را تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین المللی وزارت کشور تصریح کرد: اداره شهر دوستدار کودک با کمک وزارت کشور و شهرداری‌ها برنامه عملیاتی را تهیه کرده و در قالب جلسات این برنامه مطالعه و نظرات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ها، اهداف، چشم اندازها و مشکلات حوزه کودکان ویرایش و تکمیل برنامه‌ها را برعهده دارند.

جوانی بیان کرد: پس از انجام فرآیندها جهت کاندیداتوری شهر دوستدار کودک تفاهم نامه‌ای ما بین وزارت کشور و شهرداری امضا و شهر متعهد به اجرای برنامه عملیاتی می‌شود که در نهایت شهر اصفهان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: برنامه راهبردی اصفهان برای شهر دوستدار کودک تا ١٤٠٠ تعیین شده است به این دلیل این برنامه بیش از یک ساله در نظر گرفته شده که پس از اجرای برنامه‌ها تا ١٤٠٥ شهر دوستدار کودک جز برنامه‌های راهبردی باشد و پس از اجرای فرآیندها به شهر دوستدار کودک می‌پیوندد.

رئیس اداره سازمان‌ها و مجامع بین المللی وزارت کشور با بیان اینکه بحث کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: خواستار همکاری‌های صمیمانه و دلسوزانه در راستای اجرای حقوق کودکان و تحقق شهر دوستدار کودک هستیم چرا که این موضوع از وظیفه اداری جداست.

وی اظهار داشت: مشارکت دستگاه‌های خصوصی و نهادهای مردمی در این راستا مهم بوده همچنین مشارکت کودکان در تمام این مراحل حائز اهمیت است همچنین حضور کودکان در این جلسات مهم است چرا که باید برای خودشان نظر بدهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار