خانه صنعت و معدن اردستان روز سه شنبه با حضور جمعی از صنعتگران و معدنکاران این شهرستان و برگزاری نخستین دوره انتخابات هیات رییسه به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۵۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 25 June 2019

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با اشاره به اینکه بر اساس نتیجه نخستین دوره انتخابات خانه صنعت و معدن اردستان که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، به ترتیب بهنام امینی، مجید بهرامی و سید محمدهانی طلایی زواره به عنوان رییس، نایب رییس و خزانه دار این تشکل انتخاب شدند.

محمدرضا باقری افزود: مکان مناسبی در سریعترین زمان ممکن برای استقرار خانه صنعت و معدن اردستان در نظر گرفته و همچنین بسیاری از اختیارات اداره صنعت، معدن و تجارت نیز به آن تفویض خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: خانه صنعت و معدن شهرستان اردستان با ۱۰۰ نفر عضو فعال در بخش صنعت، معدن و کشاورزی فعالیت خواهد کرد که برخی از آنها سه تا چهار مجوز و حق رای دارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان اضافه کرد: هم اکنون ۱۰ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد نیز در این شهرستان وجود دارد که تا پایان سال به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال مستقیم یکهزار و ۸۰۰ را فراهم خواهد کرد.

وی یادآور شد: ۱۲ پروانه بهره برداری و ۹۷ پروانه تاسیس کارخانه تنها در یک سال گذشته صادر و تمدید شده که برابر با آمار ۱۰ سال گذشته شهرستان اردستان است.

خزانه دار و عضو هیات رئیسه خانه صنعت و معدن استان اصفهان نیز گفت: این خانه یکی از بزرگترین تشکل های صنفی با ۲۴ انجمن تخصصی در رشته های گوناگون صنعتی مانند برق، فلز و بتون را دارد و جز آران وبیدگل، در سایر شهرستان ها فعالیت دارد.

محمد اقارب پرست افزود: خانه صنعت و معدن بخشی از اختیارهای دستگاه ذیربط را برعهده گرفته بود که دولت به تازگی اختیارهای بیشتری مانند صدور پروانه را نیز به آن تفویض کرد.

وی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات کنونی بخش صنعت را فشارهای خارجی از جمله مشکل تبادل مالی و ارتباط بین بانکی دانست و بیان کرد: مالیات از دیگر مشکلاتی است که بسته حمایتی در این زمینه ارائه شد و بسیاری از فعالان را مشمول طرح می کند.

عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اشاره به ظرفیت پایین تولید برخی واحدها به دلیل فشارها تصریح کرد: استاندار از دیگر اداره‌ها مانند بیمه نیز خواسته‌اند تا بسته‌های حمایتی خود را ارائه کنند و به واقع همه ظرفیت‌ها برای کاهش مشکلات بخش صنعت به کار گرفته شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار