مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: ظرفیت های گردشگری این منطقه از جهات گوناگون تاکنون موردتوجه قرار نگرفته است.
کد خبر: ۷۵۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 25 June 2019

به گزارش تابناک، سید عباس روحانی با بیان اینکه وجود ظرفیت هایی از قبیل آتشگاه، منارجنبان، باغ‌های مختلف و لوا خانه ها (محل نگهداری پرچم) می تواند به رونق صنعت گردشگری اصفهان کمک کند اظهار داشت: در منطقه ٩ که اکثر اراضی آن باغ است بافت فرسوده ظرفیتی برای شهر توسعه است چرا که قابلیت احیا دارد و اگر بر روی گردشگری طبیعت کار کنیم نقاط قوتی برای این منطقه خواهد داشت.

وی با تاکید به اینکه برای تبدیل منطقه ٩ شهرداری اصفهان به باغ شهر به منظور حفظ باغ ها پیشنهادهایی ارائه دادیم اما هنوز نتیجه‌ای در این راستا نداشتیمبیان داشت: ٢٠ عنوان چالش برای این منطقه احصا شده است که یکی از آنها دسترسی نداشتن خیابان‌های اصلی به محلات است که باعث شده حمل و نقل عمومی در این منطقه کارآمد نباشد.

وی با اشاره به وجود مشاغل مزاحم و خدماتی در منطقه ٩ بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده این مشکل رفع می‌شود.

روحانی اظهار داشت: طرح منارجنبان در شمار طرح‌های محرک توسعه است به دلیل آنکه این بنای کهن و مشهور به عنوان عنصر تاریخی بعد از چهلستون دومین مقام را به لحاظ جذب گردشگر داراست.

روحانی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به سمت سرمایه گذار و طرح‌های مشارکتی حرکت کنیم، اظهار داشت: طرح‌های ناقصی در منطقه داریم که نیازمند ١٦ هزار میلیارد ریال است و این در حالیست که بودجه منطقه تنها ٦٠٠ میلیارد ریال است به همین دلیل باید به سمت بخش خصوصی و طرح‌های مشارکتی حرکت کنیم تا با همکاری هم طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار