معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد که این اداره‌کل در حال پیاده‌سازی برنامه‌های حمایتی از 30 ورزشکار استان فارس است که شانس حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو را دارند.
کد خبر: ۷۵۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 24 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محسن سالاری ضمن تبریک روز جهانی المپیک، بالاترین افتخار یک ورزشکار را حضور در این بازی‌ها عنوان کرد و گفت: تعدادی از ورزشکاران برتر فارس موفق به کسب 10 مدال در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا شدند .


وی با اشاره مجدد به اعمال برنامه‌های حمایتی از این 30 ورزشکار، افزود: با همکاری هیات پزشکی ورزشی، قهرمانان در زمینه مراقبت‌های پزشکی، مشاوره روانی، اصلاح حرکات و ... تحت پوشش قرار گرفته‌اند .

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان فارس ابراز امیداوری کرد که شاهد موفقیت ورزشکاران استان در المپیک توکیو همچون برتری در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا 2018 باشیم .

سالاری همچنین به تاریخچه نامگذاری بازی‌های المپیک اشاره کرد و با بیان اینکه این روز یادآور تحرک، کسب تجربه، برتری، دوستی و احترام است، گفت: در 23 ژوئن 1894پیشنهاد شد تا سنت قدیمی بازی‌های المپیک اجرا و در همان سال بازی‌های المپیک مدرن نامگذاری شود.

وی با یادآوری این نکته که المپیک مهمترین رویداد ورزشی جهان است که در بالاترین سطح و کیفیت اجرا می‌شود، اظهار کرد: المپیک ارتباط معناداری بین رتبه بندی هیات‌ها و فدراسیون‌های ورزشی دارد .

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان فارس همچنین با بیان اینکه هدف المپیزم به خدمت گرفتن ورزش جهت تعالی موزون انسان به منظور ایجاد جامعه صلح آمیز است، اضافه کرد: در این رویداد بالاترین سطح مدیریت اماکن ورزشی و مدیریت برگزاری یک مسابقه را شاهد هستیم که ثمرات متعددی برای شهر میزبان به جای می‌گذارد .

سالاری خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که اقتصاد شهرهای میزبان المپیک یکسال پس از برگزاری مسابقات تفاوت مثبت و قابل اعتنایی نسبت به قبل از رویداد دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار