مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر دار معاونت بهداشت اصفهان: 
مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر دار معاونت بهداشت استان گفت:نمک مهمترین عامل فشارخون بالا است که پرفشاری خون هم علت اصلی سکته قلبی و مغزی است.
کد خبر: ۷۵۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ 24 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک،  مهشید  احمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نمک سدیم عامل مهم ابتلا به سرطان است.
وی با بیان اینکه نان و لبنیات بالاترین میزان نمک را دارد و تلاش داریم که میزان نمک را به زیر یک درصد برسانیم ، ادامه داد: در حال حاضر میزان مصرف نمک ۱۱ درصد است که باید به ۵ گرم برسد.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیردار معاونت بهداشت اصفهان  گفت: بیماران مبتلا به فشارخون باید میزان مصرف نمک‌ را به ۳ گرم برسانند.
وی با بیان اینکه با برداشتن نمکدان از سر سفره از ۳۰ درصد بیماری فشارخون بالا جلوگیری میشود، گفت: بیش از۶۰ درصد مراجعه کنندگان به ایستگاه های فشارخون سطح شهر اصفهان از  مردها بودند.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیردار معاونت بهداشت اصفهان گفت: هر چقدر سن بالاتر رود عروق خونی پیرتر و احتمال وقوع فشارخون بالا بیشتر میشود.
وی با اظهار اینکه فشارخون بالا در زنان بیش از مردان است، اضافه کرد: چاقی در زنان بیش از مردان است.
احمدیان با اشاره به اینکه به مبتلایان به فشارخون بالا فرم ارجاعی داده میشود، تصریح کرد: به این بیماران مشاوره تغذیه و روان به صورت رایگان داده میشود و تحت آزمایش و تست رایگان قند خون و چربی خون قرار می گیرند.
وی گفت: پیش بینی شده است که ده درصد جمعیت بالای ۳۰ سال اصفهان مبتلا به فشارخون بالا است.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر دار معاونت بهداشت اصفهان اعلام کرد: به‌ افراد در معرض خطر و مبتلایان فشار خون بالا که شناسایی شدند پیامکی از سوی وزارت بهداشت ارسال میشود که مردم به این پیامک ها بی تفاوت نباشند و جدی بگیرند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار