مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با بیان اینکه بازداشتگاه موقت در زندان مرکزی اصفهان ضروری است گفت: این مجموعه با گنجایش ۸۰۰ نفر ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد تا نفراتی که نزدیک یک ماه باید در زندان موقت باشند با زندانیان دائم در یک جا حضور نیابند.
کد خبر: ۷۵۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 24 June 2019

به گزارش تابناک، اسدالله گرجی‌زاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در زندان شهرستان شهرضا تصریح کرد: کلنگ این مجموعه به زمین‌خورده است و تا ۲ سال آینده با گنجایش ۷۰۰ نفر افتتاح خواهد شد، همچنین احداث بازداشتگاه شهرستان سمیرم در دستورکار است و این مجموعه ۸۰ نفر گنجایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:، همچنین زندان مرکزی اصفهان باید به بیرون از شهر انتقال یابد و بر همین اساس ۸۰ هکتار در شهر زیار واقع در شرق اصفهان در دست احداث است و با فروش اموال زندان مرکزی دستگرد واقعدر غرب اصفهان باید آن مجموعه احداث شود.

وی افزود: ۱۴۵ زندانی در ماه مبارک رمضان امسال که به دلیل مشکلات مالی حبس شده بودند با ۲۳۰ میلیارد ریال بدهی آزاد شدند که ۱۵۰ میلیارد ریال آن کسب رضایت شاکیان رقم خورد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان ادامه داد: ۱۱۴ زندانی از اول سال تاکنون بهصورت مشروط به دلیل حسن خلق و کارهای آموزشی و فرهنگی توانستند آزاد شوند، ولی هم اکنون یکهزار و ۳۰۰ زندانی به دلیل جرایم مالی با جمع مبلغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در زندان اصفهان حضور دارند که با رضایت شاکیان می‌توانند آزاد شوند.
وی تصریح کرد: سه برابر گنجایش زندان مرکزی اصفهان زندانی در این مرکز وجود دارد و فرسودگی و معایب زیرساختی و عمرانی این مجموعه باید اصلاح شود.

گرجی‌زاده با بیان اینکه در پنج سال گذشته سه درصد از زندانیان آزادشده به دلیل وقوع جرم مجدد به زندان بازگشتند، گفت: تامین شغل مهم‌ترین دغدغه برای چنین افرادی است.

وی در مورد افتتاح اردوگاه کار در استان اصفهان خاطرنشان کرد: این مجموعه با پنج هزار مترمربع زیربنا در منطقه مبارکه ظرف یک یا ۲ ماه آینده افتتاح می‌شود تا بتوان از آن برای کار زندانیان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هیچ نوع استثنایی برای زندانیان برای ورود به کار قائل نیستیم گفت: هر شخص بنا بهعلاقه خود می‌تواند یکی از مشاغل در زندان را برگزیند و به آن مشغول شود.

رییس ستاد دیه استان اصفهان گفت: انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان ۱۴ زیر مجموعه دارد و سه هزار و ۳۵۸ خانوار را زیر پوشش خود قرار داده و سال گذشته نزدیک ۲۰ میلیارد ریال به آنان کمک کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار