نخستین مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان در کاشان روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از مسوولان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 24 June 2019

به گزارش تابناک، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان در حاشیه بهره برداری از این طرح بیان کرد: این مجموعه در یک سوله با زیربنای یکهزار و ۲۵۰ مترمربع ساخته شده و دارای هشت مجموعه کارگاه آزمایشگاهی است تا دانشجویان بتوانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در آن آزمایش کنند.

احمد اشرفی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده که شامل ۵۰ درصد اعتبارهای ملی تخصیصی و ۵۰ درصد از محل کمک‌های خیرین است.

دانشگاه فنی و حرفه شهید رجایی کاشان نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو در ۲۲ رشته (۱۳ رشته کاردانی و ۹ رشته کارشناسی) دارد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین در ادامه از ساختمان موقت پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی دیدن کرد.

رئیس دانشگاه کاشان در این زمینه گفت: موافقت اصولی با راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، روزهای پایانی سال ۹۶ انجام و ساختمان مرحوم آیت الله یثربی (دانشکده هنر و معماری پیشین دانشگاه کاشان) واقع در خیابان آیت الله طالقانی برای استقرار موقت در نظر گرفته شده که ظرفیت استقرار ۷۵ واحد فناور را دارد.

عباس زراعت افزود: برای پارک علم و فناوری امکان استقرار در زمین‌های دانشگاه کاشان به مساحت ۵۰ هکتار نیز پیش بینی شده و مکان کنونی با وجود فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی برای فعالیت موقت سه تا پنج ساله است.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی با مساحت ۱.۵ هکتار، پنج هزار مترمربع زیربنا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار