عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فاصله بین ادعا و عمل را می‌شود در مقایسه بین مدعیان انقلابی‌گری با یک انقلابی حقیقی مانند شهید چمران دید، گفت: اگر بخواهیم یک عنصر آتش به اختیار را معرفی کنیم، شاید کسی بهتر از چمران نباشد.
کد خبر: ۷۵۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 23 June 2019

محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب ظرفیت بسیاری درون خود نهفته دارد و در صورتی که سوال شود که روح اصلی این بیانیه و ترسیم گام دوم انقلاب چیست باید گفت که انقلابی‌گری مضمون اصلی حاکم بر این بیانیه است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: این بیانیه به واسطه گام پیشینش و همچنین خیزی که برای انقلاب می‌خواهد بردارد دفاعیه‌ای از انقلاب اسلامی است؛ پس از اثبات درخشان بودن کارنامه انقلاب در این چهل ساله باید در آینده نیز به همین صورت ادامه پیدا کند.

صفار هرندی در رابطه با اهمیت انقلاب عنوان کرد: در رابطه با انقلاب این توضیح ضروری است که برداشت‌های مختلفی میتوان از انقلاب داشت و هرکس مطابق با چارچوب‌های ذهنی خودش به استقبال انقلاب می‌رود اما در کشور ما، انقلاب توحیدی به انضمام نگاهی به شریعت و انقلابی که از درون نگاه ضد ظلم و از بیرون دارای سر سرکشی نسبت به جریانات ضد انقلاب و سلطه‌گر است در ذهن‌‌ها تداعی می‌شود.

وی افزود: شهید چمران نیز مجاهدی انقلابی بود که اگر بخواهیم شاهد نگرش انقلابی را در دوره خودمان نشان بدهیم زندگی وی میتواند به عنوان یک الگو و وسیله‌ای برای رصد تفاوت ایشان با دیگر انقلابیون باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اشاره به اتهاماتی که متوجه شهید چمران بود، بیان کرد: حضور شهید چمران در جنبش امل که یک حرکت محرومان بود و فعالیت ایشان در کنار امام موسی صدر را به عنوان یک عنصر منفی در زندگی ایشان تلقی کرده و همیشه وی را در معرض اتهام قرار می‌دادند.

وی افزود: البته این گروه‌ها از جریانات مارکسیستی بودند و از زاویه نگاه و تعاریفی که نسبت به انقلاب داشتند شهید چمران را متهم می‌کردند ولی امروز جز بدنامی‌های گذشته اثری از این گروهها باقی نمانده است و عکس‌های امروزی آنان با سران امپریالیستی بازگو کننده کارنامه سیاه آن‌ها است.

صفار هرندی گفت: هنگامی که کارنامه زندگی شهید چمران را ورق بزنید جز رنگ خدایی رنگ دیگری نخواهید دید و زندگی او در لبنان با زندگی‌اش در آبادان، پاوه و میادین دشت‌آزادگان فرقی نداشت اما بالعکس معارضان آن روزهای او را ببینید که هزاران رنگ عوض کردند و هویت مشخصی نمی‌توان برایشان در نظر گرفت.

وی افزود: در کارنامه منحوس منافقین نام 17هزار مظلوم ترور شده توسط آن‌ها که ادعایشان دفاع از خلق بود ثبت شده است؛ مردمی که به صرف داشتن محاسن یا نصب عکس امام بر سر در مغازه‌شان قربانی ترور کور شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فاصله ادعا و عمل را می‌توان در مقایسه بین مدعیان انقلاب و انقلابیون حقیقی مانند شهید چمران مشاهده کرد، عنوان کرد: اگر ما خواستار این باشیم که یک عنصر آتش به اختیار را معرفی کنیم بهتر از شهید چمران نیست کسی که در وزارت دفاع بود اما با احساس نیاز به جای دیگری رفت و اقدام بزرگتر و مهمتر را رها نکرد.

وی افزود: انقلابی مثل شهید چمران یعنی کسی که بین دین و دنیا فاصله قائل نیست و خدا را در همه احوال بر اعمال خود حاضر و ناظر می‌بیند و عملش در راستای کسب رضایت خداوند است.

صفار هرندی اظهار کرد: در سختی‌ها کارهای اعجاب‌آوری از شهید چمران سر زد، همانطور که در پاوه شاهد بودیم او علی‌رغم وجود تمام خطرات از پا ننشست و جلو رفت چرا که در کنار روحیه انقلابی‌اش هیجانات درونی و ندبه‌های عارفانه‌اش او را به سمت عمل انقلابی سوق داد.

وی افزود: شهید چمران کسی بود که پایبند بودن به اصول دینی و اخلاقی و شرع  برای او موضوعیت و اهمیت داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب می‌گوید که حقانیت مسیر انقلاب در این چهل سال ثابت شده است که بخشی از آن در سیره همین شخصیت‌هایی است که جزئی از انقلاب هستند و بقیه آن را می‌توان در کارنامه عملی انقلاب که وابسته به این افراد است دید.

وی افزود: برخی پیشنهاد به رسمیت شناختن سلطه غرب یعنی آمریکا و اسرائیل و اروپا را می‌دهند چرا که به نظرشان کلید مشکلات امروزی پایبندی به انقلاب است یعنی موضعی غیر انقلابی را برای از میان برداشتن موانع اتخاذ کنیم اما امروزه ملت نگاه امثال آقای بازرگان را پس زده است این پیشنهاد آنان که آن را نقطه تکامل انقلاب نیز می‌دانند نسخه رفتاری عناصر سازشکار جهان عرب و اسلام نیز بود اما آیا این رفتارهای ذلت‌بار جواب داد؟

صفار هرندی در پاسخ به کسانی که دوگانه تسلیم و جنگ را ارئه میکنند، گفت: در سنت امروزی ایالات متحده آمریکا، تسلیم مقدمه جنگ است بنده اعلام میکنم که علی‌رغم اینکه جامعه آمریکا آمادگی جنگ و دیدن تابوت سربازان آمریکایی را ندارد اما تسلیم آغاز جنگ خواهد بود.

وی افزود: همه دنیا می‌گویند که با زدن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی در واقع لبه تکنولوژی را هدف قرار دادیم البته ما معتقدیم که با اقتدار کامل فاصله داریم و نیاز به یادگیری‌های بیشتر است اما چیز خوبی را نشانه گرفتیم و فریب اینکه گفتند زمان گفت‌وگو است را نخورده و واکنش عملیاتی نشان دادیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از انقلابی حرف می‌زنیم که پرورشگاه انسان‌هایی شد که بعد از چمران متولد شدند و در حال حاضر حماسه‌آفرینان جهان امروزاند.

وی افزود: میانگین سنی دانشمندان ما در علوم موثر امروزی زیر 30سال است و آنقدر قدرتمند هستند که درخواست مردم از حکومت این است که دیگر کارها را نیز به دست این دانشمندان بسپارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان گرد: شرایط را طوری القا کردند که یا تسلیم شوید و یا شاهد شرایط اقتصادی که روز به روز بدتر می‌شود خواهید بود اما انقلاب و مقاومت در همان مسائلی که گمان می‌کنند به انقلاب ربطی ندارد جواب می‌دهد.

وی افزود: بیانیه به ما می‌گوید که با توجه به اینکه  امروز به جایی رسیدید که به تبع آن به الگویی برای ملت‌ها و دولت‌ها تبدیل شدید و منظومه‌ای شکل گرفته که همه از آیین مقاومت پیروی می‌کنند آیا دلیلی دارد که آینده خودمان را به غیر از این مسیر رقم بزنیم و میانه راه رها کنیم؟ نمی‌شود که شکوفایی‌ها با یک آیین باشد آما آینده نگاری‌ها با ضدانقلاب رقم بخورد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلیمن سید عبدالنبی موسوی‌فرد اظهار کرد: شهادت نقطه قرب الهی است. برای اینکه انسان‌ها در این مسیر خود را به نقطه مطلوب برسانند، چهار ویژگی لازم است.

وی افزود: در این مسیر فرد باید مدام به یاد مبدا، یعنی خدای متعال باشد. یاد معاد ویژگی دوم است. وقتی انسان جایگاهی را محبوب خود فرض کرد، عشق و محبت به آن جایگاه است که انسان را وادار به حرکت می‌کند. محاسبه‌گر بودن و در نظر گرفتن رضایت خدا نیز ویژگی‌های بعدی هستند. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خداوند برای آزمون، در مسیر انسان‌ها بن‌بست‌ها و سختی‌هایی قرار می‌دهد، اگر انسان در این راه مقاومت و تلاش کند، خدا این گِره‌ها را باز می‌کند. حتی در چنین شرایط سخت و بن‌بست‌هایی نیز خدا از خط قرمز‌های خود که همان تکلیف الهی است، نمی‌گذرد.

موسوی‌فرد تصریح کرد: نظام اسلامی با هر نظامی متفاوت است. این سختی‌هایی که تحمل می‌کنیم باعث رشد ما می‌شود. تفکر همه ما تفکر شیعی است و ما باور داریم که ظهور ولی‌عصر بزودی اتفاق می‌افتد. همچنین می‌دانیم که سختی‌های دوران غیبت به مراتب آسان‌تر از سختی‌ها و دشواری‌های حکومت جهانی امام زمان(عج) است. اگر در این سختی‌ها خود را آب‌دیده کنیم، می‌توانیم سختی‌های آن دوران را نیز تحمل کنیم.

وی افزود: رهبری فرمودند زندگی شاهانه و اشرافی گری نمی تواند کشور را به سعادت برساند. اگر بنا باشد زندگی ما و سفره ما همان سفره شاهانه باشد، اگر ماشین‌های ما همان ماشین‌های سلطنت طلبان باشند، به تعبیر حضرت آقا تنها عمامه عوض کرده‌ایم و محاسن گذاشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین محمد راضی جلالی، رئیس بسیج اساتید خوزستان گفت: در یکی دو سال اخیر به واسطه مشکلاتی که گریبان‌گیر سیستم‌های مدیریتی کشور به ویژه در عرصه‌های اقتصادی است، رویکرد بسیج اساتید تا حدی تغییر کرده است.

وی افزود: با هدف رفع مشکلات، تلاش می‌کنیم با رویکردی یکسان و جدا از هرگونه جهت‌گیری سیاسی، مشکلات کشور را که بخشی از آن به واسطه تحریم‌ها و بخشی به واسطه مشکلات داخلی پیش آمده است، پشت سر بگذاریم.

رئیس بسیج اساتید خوزستان گفت: اندیشکده شهر سالم و اندیشکده جریان‌های انحرافی توسط بسیج اساتید ایجاد شده‌اند. اندیشکده شهر سالم در قالب کارگروه‌های مختلف معماری، فضای سبز و مسائل فرهنگی و ... فعالیت می‌کند. این اندیشکده‌ها آمادگی پذیرش پیشنهادات و انتقادات همکاران را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار