کد خبر: ۷۵۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ 22 June 2019

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی مازندران اولین نشست هم اندیشی روسای هیات پزشکی ورزشی شهرستان های استان مازندران در سال ۹۸ در ساری برگزار شد.

این نشست با حضور رییس هیات پزشکی ورزشی مازندران و معاونین توسعه امور ورزشی و توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در محل هیات پزشکی ورزشی استان در ساری برگزار شد.

در این نشست دکتر فرزاد گوهردهی رییس هیات پزشکی ورزشی مازندران ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های روسا و کارکنان هیات های پزشکی ورزشی شهرستان های استان در سال گذشته به تشریح اهم برنامه های هیات در سالجاری پرداخت و خواستار حمایت و ابلاغ برنامه عملیاتی هیات پزشکی ورزشی استان از سوی مدیرکل محترم اداره ورزش و جوانان استان به ادارات و واحدهای تابعه شد.

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت نظارت بر اماکن ورزشی به کیفی شدن این نظارت ها و عقد تفاهم با اداره ورزش و جوانان استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اعلام آمادگی آنان برای تشکیل تیم های بازرسی مشترک اشاره کرد.

رییس هیات پزشکی ورزشی مازندران با قدردانی از تلاش های نایب رییس امور بانوان این هیات، وی را از جمله پتانسیل های بالقوه ارائه خدمات فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی برای جامعه ورزش استان دانسته و افزود در حوزه ورزشی امور بانوان در سه ماهه اول سالجاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ، شاهد رشد بیش از ۱۵ درصدی در ساماندهی ورزشکاران خانم هستیم.

دکتر گوهردهی با اشاره به ارائه ی بیش از ۷۳۰ ساعت خدمات درمانی بازتوانی و نوتوانی به ورزشکاران و جامعه ورزش استان در کلینیک فیزیوتراپی این هیات در طول سه ماهه اول سالجاری از روسای هیات های پزشکی شهرستان های بابل و تنکابن خواست تا در راستای تمرکز زدایی ارائه اینگونه خدمات، پیگیری های لازم را جهت راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی در این دو شهرستان آغاز نمایند و آمادگی هیات استان را جهت حمایت های لازم برای دریافت مجوزهای راه اندازی اعلام نمود.

دکتر گوهردهی همچنین ضمن تاکید بر برگزاری دوره های مختلف آموزشی ویژه جامعه ورزشی در شهرستان های استان، از زحمات کمیته آموزش این هیات در طول سال گذشته قدردانی کرد.

این مقام مسوول با اعلام رشد حدود ۶/۵ درصدی آمار ورزشکاران ساماندهی شده در طول سه ماهه اول سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه بر تعامل بیش از پیش با سایر هیات های استانی و شهرستانی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان و ادارات شهرستانی تاکید نمود.

رییس هیات پزشکی ورزشی مازندران با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات در طول ۶ ماه گذشته، از اهداف مهم این هیات در سال ۹۸ را راه اندازی اتوماسیون اداری ستاد استانی و سپس تعمیم آن به شهرستان ها و‌همچنین راه اندازی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ورزشکاران با اولویت ورزشکاران ملی پوش مازندرانی برشمرد.
نظارت بر تشکیل و ارسال درست و به موقع پرونده های پزشکی ارسالی در شهرستان ها از سوی رییس هیات شهرستان از دیگر مواردی بود که دکتر گوهردهی بر آن تاکید کردند.

دکتر گوهردهی عقد تفاهم با دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل و دانشگاه مازندران جهت بهره برداری از پتانسیل و ظرفیت این مراکز علمی بویژه در حوزه های بهداشتی، درمانی ، آموزشی و‌پژوهشی را از دیگر برنامه های هیات پزشکی ورزشی در استان برشمرده و تمرکز زدایی و راه اندازی کلینیک های فیزیوتراپی در ۴ بلوک استانی و همچنین استفاده از ظرفیت‌خیرین را از اهداف مهم برنامه استراتژیک این هیات در آینده دانست.
در ادامه ی این نشست، کسری منوچهری معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه هیات پزشکی ورزشی مازندران از هیات های برتر استان است، این هیات را به عنوان بازوی توانای اداره کل ورزش و جوانان مازندران دانست.
وی کسب بیش از ۵۵۰ مدال ارزشمند ملی و جهانی در سال ۹۷ توسط ورزشکاران مازندرانی را نشان از همت بالای دستگاه ورزش استان و هیات های ورزشی آن مخصوصا هیات پزشکی ورزشی مازندران دانست.

منوچهری افزود : پوشش مناسب مسابقات، حمایت های بهنگام درمانی از قهرمانان و توجه به حفظ و ارتقا سلامت ورزشکاران از دیگر شاخصه های مثبت عملکردی هیات پزشکی ورزشی مازندران است.
در این نشست حسین دلیری معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز با مهم شمردن جایگاه هیات پزشکی ورزشی برای اداره کل ورزش و جوانان ، ورزش همگانی را زیربنای ورزش قهرمانی دانست و افزود: هیات پزشکی ورزشی استان در سال گذشته عملکرد مناسبی داشته و امیدواریم با حضور دکتر گوهردهی در راس این هیات، پویایی بیش از پیش این هیات را شاهد باشیم.
در ادامه روسای هیات های پزشکی ورزشی استان به طرح و ارائه ی نقطه نظرات خود پرداخته و برخی مشکلات حوزه فعالیت خود را برشمردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار