نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای شناخت ابعاد شخصیتی شهید چمران که روز ملی بسیج اساتید هم به نام ایشان مزین است باید در پیام امام راحل نسبت به ایشان تأمل داشت.
کد خبر: ۷۵۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 22 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های مختلف استان با بیان اینکه کمتر شخصیتی در اینگونه پیام امام عظیم الشأن تمجید شده است، گفت: امام راحل در پیام خود از شهید چمران شهیدی انسان‏‌ساز، سردار پرافتخار اسلام، و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به «ملاء اعلی» یاد کرده اند.

امام جمعه تبریز با بازخوانی پیام امام عظیم الشأن درباره شهید چمران افزود: امام در پیام خود ضمن تسلیت شهادت ایشان فرمودند ملت ما سربازی را از دست داد، که در جبهه‏‌های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران، حماسه می‏‌آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود.

وی ادامه داد: امام فرمودند، شهید چمران جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود که با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروه‏‌های سیاسی، عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست، و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در پیام امام راحل آمده است؛ هنر آن است که بی‏‌هیاهوهای سیاسی، و «خودنمایی»های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به روایت رهبر معظم انقلاب از شهید مصطفی چمران گفت: معظم له فرمودند ایمان عاشقانه‌ این دانشمند آنچنان بود که نام و نان و مقام و عنوان و آینده‌ی دنیائىِ به ظاهر عاقلانه را رها کرد و رفت در لبنان و مشغول فعالیتهای جهادی شد.

وی افزود: در روایت امام خامنه ای آمده است، شهید چمران با نگاه سیاسی و فهم سیاسی که داشت چراغ مه‌شکنِ دوران فتنه بود.

خطیب نماز جمعه تبریز آغاز هفته قوه قضائیه و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۰ تن از یارانش را مورد اشاره قرار داد و گفت: آیت‌الله بهشتی دقیقاً بعد از یک روز از ترور رهبر معظم انقلاب در سال ۶۰ به شهادت رسید و همان طور که امام رحمت‌الله فرموده‌اند، شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم رفت و خار چشم دشمنان بود.

امام جمعه تبریز گفت: قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد و این قوه برای عدل است و معیار عدالت در جامعه عمل به قانون می‌‌باشد به طوریکه نهادینه شدن اصل تقوا و بی‌طرفی اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضائیه است و قطع و یقین رکن رکین برقراری امنیت در جامعه می‌باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین الزامات تحقق عدالت براساس گام دوم انقلاب تدوین قوانین عادلانه، ایجاد ساختار عادلانه و اصلاح ساختاری منافی عدالت است و قطعاً برای تحقق عدالت نیازمند مجریان عادل و با تقوا هستیم که در قوه قضائیه بسیار زیاد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نظارت مردم بر اجرای عدالت تضمین‌کننده است، توضیح داد: گفتمان‌سازی عدالت می‌تواند اصل باشد که البته لازمه تحقق عدالت برخورداری روحیه است و تحقق همزمان عدالت با دیگر ارزش‌ها بوده و برای تحقق این امر باید اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

وی تاکید کرد: روحیه مجاهدت و مبارزه لازمه تحقق عدالت است و در اجرای سیاست های گام دوم انقلاب باید به تحقق عدالت توجه بیشتری شود؛ بر این اساس سرعت بخشی همراه با دقت در رسیدگی به پرونده ها، مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و نظارت قاطع و استفاده از نیروهای انقلابی در دستگاه قضایی می تواند در دستیابی به اهداف دستگاه قضایی بسیار مؤثر باشد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: استفاده از جوانان مؤمن به عنوان موتور محرکه دستگاه قضایی موثر خواهدبود و خوشبختانه بعد از انتصاب آیت‌الله رئیسی یک امیدی نسبت به قوه قضائیه ایجاد شده است و تمام اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه مخصوصاً در رابطه با ابلاغ قانون رسیدگی اموال مسوولان موثر بوده است.

امام جمعه تبریز گفت: قانونی که چند سال پیش تصویب شده بود و حتی از سال ۹۴ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده بود ولی قوه قضائیه به علت نداشتن ضمانت اجرایی آن را ابلاغ نکرد که آیت‌الله رئیسی آن را ابلاغ کرده و ۱۴ سال از تصویب، آن قانون را به مرحله اجرایی رسانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ششم تیرماه که یادآور حادثه دلخراش و البته حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این روز رهبر معظم انقلاب توسط تروریست‌ها ترور شد ولی با معجزه الهی زنده مانده و هدیه‌ای برای مسلمانان شد که از خداوند متعال عمر طولانی برای ولی‌فقیه داریم./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار