رییس دادگستری اصفهان:
رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار ۸۹ درصد ابلاغ‌های قضایی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود و قصد داریم این میزان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.
کد خبر: ۷۵۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 22 June 2019

محمدرضا حبیبی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه از اطاله دادرسی به عنوان یکی از مشکلات جدی در مراکز دادرسی استان سخن گفت و ادامه داد: با افزایش نیرو در این زمینه تا حدی مشکلات برطرف شده است.

حبیبی اضافه کرد: کمبود مراکز دادگاه تجدید نظر دستگاه قضائی در اصفهان نیز چالشی است که باید رفع شود و در این ارتباط تاکنون باید ۵۰ شعبه دادگاه در استان ایجاد می‌شد، ولی تابحال تاکنون ۳۲ شعبه تأسیس شده است.

وی به جلوگیری از فعالیت کارچاق‌کن‌ها اشاره کرد افزود: کارچاق‌کن‌ها در سطح شهر با بهره‌گیری از ارتباطات گوناگون مانند نسبت خانوادگی با مسؤولان دستگاه قضائی کارهای گوناگون انجام می‌دهند و از شهروندان می‌خواهیم این موارد را با استفاده از شماره تلفن ۱۵۸۰ آگاهی دهند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ستاد اقتصادی مقاومتی در دستگاه قضا اظهار داشت: در این ستاد مشکلات فعالان اقتصادی موردبررسی قرار می‌گیرد تا با رفع موانع از تعطیلی واحدها جلوگیری شود.

به گفته وی کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری با جدی گرفتن مقوله آموزش، امری ضروری است، تصریح کرد: برای نمونه در موضوع ازدواج، علاوه بر مدارک و انجام آزمایش گوناگون در هنگام ثبت ازدواج گذراندن حداقل ۱۵ ساعت دوره مشاوره برای زوجین در دستورکار قرار دارد.

آمار پرونده های ورودی دادگستری در استان اصفهان نگران‌کننده نیست

به گفته وی جرایم جنایی و خشن در اصفهان کمتر رخ می‌دهد و مطالبه وجه چک، مطالبه طلب و مطالبه اعسار بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری اصفهان را به خود اختصاص داده است.

میزان طلاق در استان اصفهان

رئیس کل دادگستری اضافه کرد: ۲ سال پیش ۱۰ هزار و ۵۹۲ طلاق در استان ثبت شد که در سال ۹۷ این میزان به ۱۰ هزار و ۷۷۱ مورد رسید، همچنین در سال ۹۶، ۳۲ هزار و ۹۵ ازدواج ثبت شد سال پیش به ۲۷ هزار و ۳۶۲ مورد کاهش یافت.

حبیبی با اشاره به تذکر لسانی گفت: این امر باید در شرایطی انجام شود چنانچه احتمال خطری برای تذکر دهنده وجود داشته باشد باید صرف‌نظر شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان اینکه ما مخالف شادی نیستیم، اظهار داشت: فضاهای مناسب برای تفریح در اصفهان زیاد است و جوانان باید از این فضاها استفاده و از هر گونه ایجاد مزاحمت برای شهروندان در خیابان‌ها با خودرو جلوگیری کنند.

رسیدگی به پرونده حوادث دی ۹۶

وی با اشاره به حوادث دی سال ۹۶ تصریح کرد: بررسی این پرونده تمام و در این ارتباط ۱۶ نفر شناسایی‌شده است، این افراد از شروران شهرستان خمینی‌شهر و جوی آباد و دارای پیشینه کیفری از جمله قاچاق جنگ افزار و مواد مخدر بوده‌اند.

حبیبی شمار قضات متخلف در استان را ۱۲ نفر اعلام کرد و افزود: هنوز اتهامات آنها ثابت نشده و پرونده آنها در دست بررسی است.

وی گفت: دستورکار رصد مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در دستورکار است و تمام دستگاه‌های این افراد را بدون ورود در زندگی خصوصی آنها رصد می‌کنند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جا بیندازیم، اضافه کرد: این امر باید لسانی باشد و به هیچ وجه نباید درگیری ایجاد شود.


اهمیت رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان

 

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان گفت: تلاش‌هایی برای راه اندازی مجتمع خاص این موضوع در استان صورت گرفته که در صورت تحقق اعتبار اجرایی خواهد شد.

علی اصفهانی افزود: هم اینک ۲ شعبه برای رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان در استان دایر است.

گزارش ۲ فقره کودک آزاری در استان اصفهان

وی همچنین با اشاره به گزارش ۲ فقره کودک آزاری در اصفهان و کاشان گفت: یک مورد از این کودک آزاری در کاشان و توسط مادر کودک صورت گرفته و مورد دیگر در اصفهان گزارش‌شده که با توجه به انجام تحقیقات و بازرسی‌ها از اعلام جزئیات آن خودداری می‌شود.

وضعیت پرونده حوادث مسابقه سپاهان و پرسپولیس

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده اتفاقات پس از بازی پرسپولیس - سپاهان گفت: پیش از برگزاری این بازی در اصفهان در تهران اتفاقاتی افتاد و قرار بود بازی بعدی در شهر سوم برگزار شود، ولی با توجه به تدابیر اندیشیده شد، قرار شد بازی در اصفهان برگزار شود تا بهانه‌ای دست تیم‌ها نباشد.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که افتاد هنگام ورود و خروج از ورزشگاه بود و در داخل ورزشگاه اتفاق خاصی روی نداد افزود: اگر اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش را دنبال کنیم به تمهیدات خوب امنیتی و انتظامی در اصفهان پی می‌بریم.

اصفهانی یادآور شد: هم اینک پرونده متهمان بازی پرسپولیس و سپاهان در شعبه ۲۱ بازپرسی در دست رسیدگی است.

وی با اشاره به اعلام شکایت شماری از خبرنگاران نیز در این زمینه گفت: هنوز پرونده تکمیل نیست و منجر به صدور قرار پایانی نشده است.

اصفهانی یادآور شد: در این زمینه شماری دستگیر شده‌اند ولی اتهام آنها محرز نیست و باید با تکمیل شدن بازرسی‌ها در این خصوص اظهارنظر شود.

آمار پرونده های ورودی به دستگاه قضا در استان اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان همچنین به آمار پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۵ هزار و ۷۸۶ فقره پرونده وارد و خروجی پرونده‌ها نیز ۵۷ هزار و ۱۵۱ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۱ هزار پرونده به دادسراهای استان اصفهان وارد شده بود افزود: از این شمار ۱۰۳ هزار پرونده خروجی داشتیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه ۳۳ درصد از پست‌های مصوب قضایی دادسراهای استان بدون متصدی است، افزود: در استان یک سوم قاضی کم داریم و در پست‌های اداری نیز ۵۷ درصد پست‌ها خالی است.

عمده اتهامات قضایی در استان اصفهان

وی همچنین در خصوص اتهامات مهم استان در سال جاری گفت: سه اتهام نخست استان دربرگیرنده توهین، دزدی و ایراد آسیب در تصادفات گزارش‌شده است.

اصفهانی اضافه کرد: در حوزه‌های گوناگون درباره حقوق عامه و در مورد جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد که از آن میان می‌توان به فعالیت دوباره کارخانه پلی اکریل، کاشی نیلو و کاشی اصفهان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی و مدیریت رفتار مجرمان خطرناک در اصفهان در دستورکار است، ادامه داد: ضمن مهار این افراد در ایام دستگیری و مرخصی بانک اطلاعاتی از این افراد تشکیل‌شده است که اطلاعات آنها در همه کشور در دسترس باشد.

ممنوعیت سگ گردانی و دور دور خودرو

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان همچنین به ممنوعیت سگ گردانی در پارک‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص در نامه‌ای به شهردار اصفهان خواسته‌شده که تابلوهای ممنوعیت ورود سگ به پارک‌ها نصب شود.

وی به برخورد شدید با دور دور کردن خودروها اشاره کرد و گفت: در قانون مجازات‌های سنگینی برای این افراد در نظر گرفته‌شده است.

آلودگی هوا دغدغه دادستانی است

اصفهانی درباره مساله محیط زیست اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های دادستانی است و در این زمینه دادستان از باب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم حق ورود دارد.

اصفهانی تصریح کرد: در این زمینه بیشتر در قالب هشدار عمل شده و هنوز در این خصوص پرونده‌ای تشکیل نشده است و چنانچه مرگی به علت معضلات زیست محیطی گزارش شود پیگیری خواهد شد و این امر نیاز به اقدامات کارشناسی دارد و چنانچه این امر ثابت شود دادسرا بر پایه قانون برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه درباره گردو غبارها چند روز اخیر در اصفهان هنوز ورود نکرده‌ایم، گفت: در این خصوص محیط زیست وظیفه نظارت دارد و به گزارش این سازمان استناد می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار