گردهمایی بزرگ «نوجوانی، نوجویی» با شرکت بیش از 50 غرفه مختلف در زمینه‌های علمی، هنری، آموزشی و ورزشی با مخاطب نوجوان، نخستین روز از فعالیت خود را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۷۵۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 21 June 2019

به گزارش تابناک، تابستانی دیگر از راه رسیده و برنامه ریزی برای چگونگی پشت سر گذاشتن آن برای همه شهروندان به ویژه نوجوانان دغدغه‌ای بزرگ است. 
برخی رفتن به کلاس‌های هنری را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر کلاس‌های علمی و آموزشی اما تفریح مهم‌ترین عامل محرکه‌ است که در ایام تعطیلات نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
برای جمع همه نیازها و پاسخگویی به همه آن‌ها عزمی راسخ نیاز است که بتوان دور تا دور شهر را گشت و درنهایت بهترین گزینه را انتخاب کرد اما گردهمایی «نوجوانی، نوجویی» این کار را برای خانواده‌ها آسان کرد.
این گردهمایی که در 2 روز متوالی آخر خرداد و در آستانه تابستان در به همت شهرداری منطقه 4 استان اصفهان در باغ غدیر برگزار شد تا بسته کاملی از هرآنچه که یک خانواده به ویژه نوجوانان نیاز دارند را تامین کند.
گردهمایی بزرگ «نوجوانی، نوجویی» در زمینه‌های مختلف علمی، مهارتی، هنری و ورزشی طرح ریزی شده بود که روز پنجشنبه ۳۰ خردادماه اولین روز کاری خود را پشت سر گذاشت.
تفریح همراه با علم و آموزش
این گردهمایی با حضور 50 غرفه در4 حوزه عمده از جمله علمی- مهارتی، ورزشی- تفریحی، فرهنگی- تربیتی و هنری آغاز به کار کرد که با استقبال خوب شهروندان اصفهانی به ویژه گروه سنی نوجوان مواجه شد.
غرفه‌های بسیاری در این جشنواره شرکت داشتند تا همه نیازهای نوجوانان ازجمله مشاوره‌ای، سرگرمی و تفریح، بازی، مهارت ورزی، ورزشی و هنری را پاسخ بدهند.
از غرفه‌های فعال این گردهمایی می‌توان به غرفه کوک شو در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و کلاس‌های تابستانه علمی، آرتمن در زمینه مهارت‌های حضور در فضای مجازی و سواد رسانه‌ای، مهراز پیرامون مشاوره‌های فردی و خانوادگی و کلک خورشید در زمینه فعالیت‌های ادبی و هنرهای تجسمی اشاره کرد.
حضور فناوری‌های نوین در حوزه نوجوانان
در عصری که فناوری‌ها نوین حرف اول را می‌زنند و اینترنت زندگی همه مردم جهان را به یکدیگر پیوند زده، اطلاعات حرف اول را می‌زند و اگر این ضعف در فردی وجود داشته باشد نقایص حاصل از آن را به وضوح در زندگی خود احساس خواهد کرد.
نوجوانان هم به واسطه سنی که در آن قرار دارند و حس کنجکاوی عمیقی که از افزایش آگاهی نشات می‌گیرد، مهم‌ترین گروهی هستند که نیازمند آموزش در این زمینه‌ها بوده و باید میل آن‌ها را سیراب کرد.
در این گردهمایی دو روزه شاهد ظهور فناوری‌های جدید برای نخستین بار در استان اصفهان از سوی موسسه‌های خصوصی هستیم که نمایش فَب لب‌ها یا همان کارگاه‌های ساخت و ساز از جمله این فناوری‌ها است و توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.
نمره پایین آموزش و پرورش نسبت به شاخص‌های جهانی
دکتر علی عبدالعالی؛ چهره شاخص و برتر صدا و سیما با حضور در این گردهمایی درحین انجام آزمایش‌های پرهیجان، گفت: نمره آموزش و پرورش کشور ما نسبت به شاخص‌های جهانی بسیار پایین است و ممکن است به زور به عدد 10 برسد. 

وی با اشاره بیان اینکه انجام آزمایش‌های علمی هیچ ربطی به جایگاه اجتماعی افراد ندارد، افزود: کار علمی بسیار جذاب  و دوست داشتنی است و آموزش و پرورش ما به جهشی جدی برای خوب شدن در این مسیر نیاز دارد.
کارشناس برتر رسانه ملی در زمینه "یادگیری با طعم لذت" تصریح کرد: برای همه افراد با جایگاه‌های اجتماعی متفاوت، آزمایش‌های جالب توجهی وجود دارد حتی برای کسانی که شکست عشقی خورده‌اند، کسانی که جسورند و کسانی که سال‌ها درس‌های ساده دوران مدرسه را به سختی به خود دیکته کرده‌اند. 
نکته جالب آزمایش‌های دکتر عبدالعالی همراهی عجیب خانواده‌ها درکنار نوجوانان بود که باعث شد مردم تا انتهای برنامه با او همراهی کنند و خاطرات دوران مدرسه را با شیرین‌ترین آزمایش‌ها تداعی کنند.
گفتنی است؛ گردهمایی بزرگ «نوجوانی، نوجویی» در روزهای 30 و 31 خرداد از ساعت 18 الی 23 در باغ غدیر برگزار می‌شود تا به مردم نشان دهد که می‌توان علم و مهارت را بدون سختی و همراه با تفریح آموخت چرا که همه چیز قابل لمس است حتی علم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار