ظریف:
وزیر امورخارجه گفت: ایران با حفظ سیاست تعاملی روابط خود با کشورهایی که نگاه برابری و دوستی با ملت ها دارند را افزایش می دهد.
کد خبر: ۷۵۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 21 June 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محمد جواد ظریف صبح امروز در دیدار با استاندار اصفهان و جمعی از مدیران استان اظهار داشت : همدلی و یک صدایی همه مسئولان و مردم در کشور می تواند به تقویت این امر کمک کند.

وی با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر تغییر سیاست‌هاو رفتار  ایران ادامه داد:‌ ایران سیاست‌های خود در منطقه را زیر سایه تحریم یا تهدید آمریکا تغییر نخواهد داد و همان طور که در چند سال گذشته با سیاست تعاملی عمل کرده، روابط خود با کشورهایی که نگاه برابری و دوستی با ملت ما  دارند را افزایش می دهد.

وزیرامورخارجه عنوان کرد: شرایط بین المللی حاکم در جهان نشان می دهد که اغلب کشورها با سیاست های آمریکا مخالف هستند به عنوان مثال دوسال است که اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا موضع گرفته است .

وی اضافه کرد: امروز آمریکا در حوزه میدانی و بین المللی احساس می کند که ناموفق ظاهر شده و حتی در برجام نیز شکست خورده است اما برخی در ایران به دنبال القای ناامیدی وعدم اطمینان به آینده در مردم هستند  از سویی دیگرعده ای هم به دنبال دوگانه سازی در کشور بوده اند که اعتقاد دارم هر دو جناحی که به این مسأله دامن می زنند مقصرند چراکه ما در شرایط سختی نیستیم اما وضعیت اقتصادی را تا حدودی کنترل نکردیم.

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب گفت: این ملاقات بسیار سازنده بود و در فضایی توام از محبت و صمیمیت انجام شد.

گفتنی است در ادامه این دیدار دکتر رضایی استاندار اصفهان، گزارشی از وضعیت استان ارائه نمود و برخی از مدیران نیز مشکلات و چالش های حوزه های مختلف نظیر گردشگری، شهری، عمرانی، صنعتی، فرهنگی و بهداشتی استان را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار