شهردار اهواز گفت: معتقدیم موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند می تواند نماد هویت و فرهنگ دفاع مقدس و یک نگین معنوی در قلب کلانشهر اهواز باشد.
کد خبر: ۷۵۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 21 June 2019

اولین نشست تخصصی نقش شهرداری در ساخت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اظهار داشت: اتفاق مبارکی است که شهردار جوان اهواز در اولین ساعات رسمی حضورش در این سمت در جلسه ای حضور یافته که متعلق به شهداست.

وی افزود: کار برای شهدا کمتر از عبادت نیست، شهدای ما برای حفظ و کیان این مملکت و البته آرمان‌های بلند و مقدسی که مد نظرشان بود از جان خود مایه گذاشتند و این امر رسالت ما را در قبال انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دوچندان می‌کند.

علیپور انتظارات خود از شهرداری کلانشهر اهواز را تشریح کرد و گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان که در سطح فراملی طراحی شده و آغاز به کار کرده می‌تواند شناسنامه معنوی استان و البته سند افتخار برای مسئولینی باشد که در ساخت آن نقشی داشته‌اند.

«موسی شاعری» شهردار اهواز نیز با اعلام آمادگی مجموعه شهرداری برای حضور و مشارکت در ساخت و تکمیل این طرح گفت: البته که وظیفه داریم تا نسبت به تعهدات خود در قبال این پروژه ارزشمند و هویت معنوی و ارزشی استانی که مدعی پایتخت ی دفاع مقدس در کشور است عمل کنیم و علیرغم مشکلات فراوانی که داریم، در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم کرد چرا که معتقدیم این مرکز می تواند نماد هویت و فرهنگ دفاع مقدس و یک نگین معنوی در قلب کلانشهر اهواز باشد.

در این نشست که با حضور فرماندار اهواز، معاونت عمرانی استاندار خوزستان و شهردار اهواز برگزار شد بر هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای سرعت بخشی به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان تاکید شد.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان به مساحت 10 هکتار در پارک شهروند اهواز و در سطح کیفی بین‌المللی در حال ساخت است و هم اکنون این پروژه 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار