کد خبر: ۷۵۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ 18 June 2019
خاضع ضمن اشاره به برنامه های پیشنهادی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: حوزه هنری می تواند نمایشگاه پوستر و کاریکاتور با محوریت جنایت ها و ترورهای آمریکا و تهیه و تولید نقاشی های مصور در این راستا نقش داشته باشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد «حجت الاسلام سید جواد خاضع» در حاشیه نشست ستاد برگزاری «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی چندسالی است که جایگزین برنامه های هفتم تیر شده است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حوادث تروریستی که از ۶ تا ۱۲ تیرماه اتفاق افتاده، علاوه بر برنامه های گرامی داشت شهدای هفتم تیر، برنامه های دیگری در این فاصله زمانی انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در روز ششم تیر مورد سوء قصد منافقین قرار گرفتند ولی به این روز اشاره ای نداشتند، اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز ششم تیر که سرآغاز این حوادث بود را اضافه و از ۶ تا ۱۲ تیرماه به عنوان «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نام گذاری شد.
 
خاضع نظام جمهوری اسلامی ایران را از اصلی ترین موانع اعمال سلطه آمریکا بر جهان دانست و ادامه داد: جبهه استکبار به رهبری آمریکا از همان اوایل انقلاب انواع اقدامات خصمانه و جنایتکارانه را در وهله نخست برای شکست ایران و اگر نتوانستند شکست دهند، برای مهار انقلاب اسلامی انجام دادند.
 
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: استکبار علاوه بر اقدامات متعدد جنایتکارانه ای که انجام دادند، از امپراطوری رسانه ای و تبلیغاتی نیز بهره گرفتند و با توجه به اینکه این ابزار رسانه در اختیار آنهاست، علیه کشورهای مستقل به ویژه جمهوری اسلامی ایران تبلیغاتی با عنوان نقض حقوق بشر راه اندازی کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: جبهه استکبار قصد تخریب هر کشوری را دارند با این تبلیغ حقوق بشر به یک حربه علیه کشورهایی که مستقل هستند و نمی خواهند تابع آمریکا و جبهه استکبار باشند (در راس اینها جمهوری اسلامی است) برای اعمال فشار استفاده می کنند.
 
خاضع تاکید کرد:  این در حالی است که آمریکا خود بزرگ ترین ناقض حقوق بشر است و ارزش و احترامی برای حقوق بشر قائل نیست و هر کجا جرم و جنایتی وجود دارد، حتما یا با حضور مستقیم آمریکاست یا با چراغ سبز و یا حمایت های آمریکا صورت می گیرد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» فرصت ارزشمند و آیینه ای برای افشا و نمایاندن چهره واقعی و خبیث آمریکای جنایتکار است.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه در  ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ سوء قصد نافرجام به مقام معظم رهبری توسط گروهک تروریستی فرقان انجام شد، اضافه کرد: از آنجایی که حکمت الهی براین مقدر شد که بعد از امام عظیم الشان راحل مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح ایشان سکاندار کشتی انقلاب باشند و انقلاب را رهبری کنند، این سوء قصد به لطف الهی نافرجام ماند و شاهد هستیم که معظم له ۳۰ سال بعد از امام راحل، با همان شجاعت و درایت انقلاب اسلامی را مدیریت و رهبری کردند.
 
خاضع یادآور شد: در هفتم تیرماه و یک روز بعد حادثه بمب گذاری توسط سازمان منافقین در دفتر حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد که باعث به شهادت رسیدن آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان شد.
 
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: در روز هشتم تیرماه سال ۶۶ بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق صورت گرفت و باعث شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن بیش از پنج هزار نفر شد.
 
وی ابراز داشت: این نشست به منظور هم فکری برای تعیین برنامه های این هفته برگزار شد که چه کارهایی در طول این هفته انجام دهیم و این جنایت آمریکا در ایران بازخوانی شود.
 
خاضع ضمن تاکید بر اینکه جنایتی که آمریکا در کشورمان انجام داده بسیار گسترده تر از اینها بوده و باید به چهره خبیث آمریکا بپردازیم، گفت: باید از این هفته نهایت استفاده را داشته باشیم.
 
رئیس شورای هماهنگی ابلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هر تروریستی در دنیا به وجود می آید یا به صورت مستقیم ساخته و پرداخته آمریکاست و یا با حمایت و طرح و نقشه آنهاست، اظهار داشت: رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای افشای چهره خبیث و واقعی آمریکا که کاملا تروریستی و جنایتکار است در این زمینه تلاش کنند.
 
وی ضمن اشاره به برنامه های پیشنهادی در این نشست، گفت: حوزه هنری می تواند نمایشگاه پوستر و کاریکاتور با محوریت جنایت ها و ترورهای آمریکا و تهیه و تولید نقاشی های مصور در این راستا نقش داشته باشد.
 
خاضع یادآور شد: بسیج دانشجویی می تواند نشست های پرسش و پاسخ، کرسی های آزاد اندیشی و نشست های بصیرت افزایی در پایگاه های بسیج و مراکز دانشگاهی با هدف معرفی شهدای هفتم تیر و تبیین چهره نفاق و جنایات آمریکا در ایران را انجام دهد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی پویش و انتشار کلیپ هایی برای شناساندن شهدای هفتم تیر، افشای حقوق بشر آمریکایی در فضای مجازی، انتشار رمان های کوتاه به منظور معرفی، زندگی، سیره و خصوصیات اخلاقی و علمی شهدای هفتم تیر و برگزاری نشست های تبیینی و بصیرت افزایی در بسیج دانشجویی می تواند انجام شود.
 
وی از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست برپایی نشست های شعرخوانی و خاطره گویی با موضوع حماسه شهدای هفتم تیر و هماهنگی با رسانه ها جهت انتشار ویژه نامه ای پیرامون جنایت های تروریستی آمریکا و شهدای هفتم تیر را در دستور کار داشته باشد.
 
خاضع نصب نمادها و المان ها متناسب با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سطح شهر، برپایی نمایشگاه عکس از جنایات آمریکا و فضاسازی و تبلیغات شهری با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر را خواستار شد.
 
این فعال فرهنگی یادآور شد: صدا و سیما هم تولید و پخش مستندهای تلویزیونی، انیمیشن و نماهنگ در زمینه محورهای اعلام شده، تولید و انتشار کلیپ، عکس نوشت، پوستر و اینفوگرافی در فضای مجازی را در دستور کار داشته باشد.
 
وی از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست مراسم بزرگداشت، تجلیل و تکریم ۱۷ هزار شهید ترور را برگزار کنند.
 
خاضع خاطرنشان کرد: چون نظام جمهوری اسلامی ایران قربانی ترور است و علیرغم اینکه رسانه های خبری جبهه استکبار تلاش می کنند ایران را به عنوان تروریست و حمایت از آنها متهم گنند، می توان برنامه ای را در راستای تبیین این موضوع و تجلیل و تکریم ۱۷ هزار شهید ترور به عنوان یک کار ارزشمند برگزار کرد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان تبلیغات و کانون های فرهنگی و هنری مساجد نشست های روشنگری را در مساجد برای تبیین جنایات آمریکا داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: دادگستری با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مراسم گرامی داشت شهدای هفتم تیر را برگزار می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار