رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و درگذشت دکتر علی شریعتی گفت: امروزه که ایران بیش از هر زمان دیگری با تهدیدات وتوطئه بیگانگان مواجه است.
کد خبر: ۷۵۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 18 June 2019

 

 

تابناک / محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو چهل و نهمین جلسه شورا با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و درگذشت دکتر علی شریعتی گفت: این دو چهره شاخص تاریخ انقلاب اسلامی، که تاثیرگذاری فراوانی بر نسل جوانان دهه پنجاه داشتند از نماد‌های تلفیق تعهد و تخصص در زمانه خود محسوب می‌شدند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: چمران وشریعتی با وجود تحصیل در بهترین دانشگاه‌های غرب، بازگشت به وطن و حضور در میان مردم را برگزیدند ودر این راه آماج سخترین حملات، ترور شخصیت و سرزنش‌ها شدند، اما عشق به اسلام ومردم نتوانست خللی در اراده آنان برای ساختن جامعه وفردایی بهتر پدید آورد.

محسن هاشمی با بیان اینکه هیچ اندیشمند و متفکری از خطا و اشتباه منزه نیست گفت: اگر خطا و اشتباهی در تفکرات این چهره‌های ارزشمند تاریخ انقلاب وجود دارد نباید به سانسور و حذف همه یا بخشی از شخصیت آن‌ها در رسانه‌های رسمی بیانجامد چرا که در زمانه‌ای که اصالت منافع فردی و باندی و گروهی بر مصلحت مردم و انقلاب ارجحیت پیدا کرده است، ما نیاز به ظهور چمران‌ها وشریعتی‌هایی داریم که بیش و پیش از خود به دیگران بیاندیشند.

رییس شورا افزود: نسلی که انقلاب کرد، شور خود را از شریعتی وام گرفت و نسلی که به جبهه رفت با مناجات‌ها و نگاه عرفانی چمران مانوس بود، شاید یکی از علل ایجاد گروه‌های انحرافی در انقلاب، برخورد حذفی از سوی برخی جریانات فکری و سیاسی با اندیشه و تصویر مرحوم شریعتی بود که اجازه مصادره نام و سواستفاده از شورانقلابی نهفته در اندیشه شریعتی را به گروه‌های منحرف داد.

محسن هاشمی تاکید کرد: امروزه که ایران بیش از هر زمان دیگری با تهدیدات وتوطئه بیگانگان مواجه است ما بیش از گذشته به تولید وتکثیر چمران‌ها وشریعتی‌ها نیاز داریم.

منبع: میزان
برچسب ها: محسن هاشمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار