مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر هیچ حمایتی از سوی دستگاه‌های اجرایی و دولتی از نشریات و اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۵۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 18 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان محمدهادی طهرانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: خانه مطبوعات یک تشکیلات فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که یکی از وظایف اصلی آن حمایت از نشریات، مطبوعات و اصحاب رسانه به جهت تقویت سطح کیفی و کمی آنها است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع در استان سیستان و بلوچستان 95 نشریه وجود دارد که از این تعداد 54 نشریه چاپی و 41 نشریه  الکترونیک هستند همچنین از نظر ترکیب جنسیتی 68 نفر از برادران و  27 نفر از خواهران دارای مجوز این نشریات هستند.

وی یکی از برنامه‌های اصلی خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان را آموزش برای حمایت از مطبوعات عنوان کرد و افزود: متاسفانه مشکلات رسانه‌ها مشکلاتی مبتلابه است که دامن تمام نشریات سطح کشور را گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های کاغذ، چاپ، فیلم و ... اشاره کرد، مشکلاتی که برای انتشار یک نشریه در حوزه نشریات مکتوب و در حوزه نشر الکترونیک فضای میزبانی و هاستینگ‌هایی که با افزایش نرخ دلار باعث مشکلاتی شده و سبب شده حیات نشریات استان به خطر بیفتد.

طهرانی‌مقدم با بیان اینکه خانه مطبوعات استان برای حمایت از نشریات ابتدا باید سطح کیفی و تخصصی اصحاب رسانه را بالا ببرد، تصریح کرد: از دوره‌ای که هیئت مدیره جدید منصوب شد چندین برنامه آموزشی برای اصحاب رسانه استان اجرا شده و همچنین چند فعالیت برای کمک و تجهیز دفاتر نشریات انجام شده است.

این فعال عرصه رسانه از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و آموزشی در خارج استان به عنوان دیگر برنامه خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان نام برد و اضافه کرد: در حال حاضر هیچ حمایتی از سوی دستگاه‌های اجرایی و دولتی از نشریات و اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان نمی‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان یک استان صنعتی نیست؛ در واقع اکثر رسانه‌های استان برای تامین هزینه‌های جاری خود مانده‌اند که در این میان افزایش هزینه‌های چاپ و کاغذ نیز مزید بر علت شده تا به صورت فصلی شاهد عدم فعالیت نشریات و ماده 16 شدن  آن‌ها شویم.

مدیران به دنبال حاشیه امن هستند

وی به شکایت برخی مدیران از اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: عدم سعه صدر مدیران دامن بسیاری از اصحاب رسانه استان را گرفته، چرا که بسیاری از مدیران تحمل انتقاد را ندارند و همین امر سبب شده که شکایت‌های مستمری از رسانه‌ها انجام شود؛ این یکی از مشکلاتی است که اصحاب رسانه همواره با آن رو به رو می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای رفع این مشکل با دستگاه قضا و وزارت ارشاد پیگیری‌هایی انجام شده است؛ مدیران به دنبال حاشیه امن برای خود هستند و در حضور رسانه‌ها حاضر نمی‌شوند همین نزدیکی مدیران و رسانه‌ها می‌تواند به ارتقای دستگاه مربوطه کمک کند.

طهرانی مقدم تصریح کرد: همیشه اصحاب رسانه بوده‌اند که مشکلات مردم را در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند اما هیچگاه مشکلات رسانه‌ها را کسی پیگیری نکرده و این یکی از دغدغه‌هایی است که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی به کمک رسانه‌ها بیایند تا بتوانیم شاهد تبادل اطلاعات، اطلاع‌رسانی دقیق با صحت و سرعت بالا باشیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: در واقع توسعه فرهنگی و امنیت پایدار دغدغه همه اصحاب رسانه است؛ این مسئله قطعاً محقق نمی‌شود مگر اینکه از نقطه فرهنگی شروع کنیم که نقطه فرهنگ سربازان آن همین اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه هستند.

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک عضو خانه مطبوعات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
بعد اون وقت مدیر خانه مطبوعات نشست میزاره و از روابط عمومی ها تقدیر می کنه > واقعا چقدر هرمزگان بدبخته حتی بدبخت از سیستان و بلوچستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار