عضو هیات علمی پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه اندازی نخستین کلینیک درمان عوارض قلبی در بیماران سرطانی (Cardio Oncology) کشور در این پژوهشکده خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ 17 June 2019

جمشید نجفیان افزود: این کلینیک با هدف تشخیص و درمان عوارض قلبی عروقی در بیماران مبتلا به انواع سرطان در پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شد.

این فوق تخصص بیماری های قلب و عروق اظهار داشت: احتمال بروز عوارض قلبی و عروقی در بیماران مبتلا به انواع سرطان به دلیل شیمی درمانی، رادیوتراپی و سایر روش های درمانی وجود دارد به همین دلیل پیگیری و درمان آن، ضروری است.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های درمانی جدید، طول عمر بیماران سرطانی را تا حدود ۲۵ سال افزایش می دهد، گفت: این بیماران ممکن است پس از مدتی دچار عوارض کوتاه یا بلند مدت قلبی و عروقی شوند.

نجفیان اضافه کرد: این دسته از بیماران می توانند با مراجعه به کلینیک درمان عوارض قلبی پژوهشکده قلب و عروق اصفهان، تحت مراقبت های لازم برای کاهش و درمان عوارض قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست، بیماران مبتلا به سرطان های سینه و روده بزرگ به این کلینیک معرفی خواهند شد، خاطرنشان کرد: برای مراجعه کنندگان، پرونده تشکیل و مراحل درمانی آنها ثبت می شود تا در تحقیقات آینده درباره عوارض قلبی عروقی در بیماران سرطانی استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این عوارض در مناطق و جوامع مختلف، متفاوت است، تاکید کرد: راه اندازی کلینیک مذکور به کاهش عوارض قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از این عوامل در بیماران سرطانی و پیشبرد طرح های تحقیقاتی پزشکی در کشورمان کمک بسیاری می کند.

نجفیان با بیان اینکه رشته عوارض قلبی در بیماران سرطانی در کشورمان، جدید است، افزود: دانشگاه های معدودی این رشته را به صورت تخصص ارائه می کنند و پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به اینکه در بسیاری از طرح‌ها پیشگام است، اقدام به راه اندازی کلینیک کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار