عضو شوراي شهر اصفهان از رسمي نبودن جلسات شوراي شهر و كميسيون تلفيق خبر داد واعلام كرد: براي برگزار كردن جلسات شورا و كميسيون تلفيق بايد شاهد حضور حداكثر اعضا باشيم كه اين امر را شاهد نيستيم و با حداقل افراد اين جلسات برگزار مي شود كه لازم اعضاي شورا كه نماينده مردم هستند اگر شورا را در اولويت كاري خود نمي دانند و مشغله كاري دارند، استعفا دهند يا از همان ابتدا كانديدا نمي شدند.
کد خبر: ۷۵۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 16 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناك ، عباسعلي جوادي در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه تمامي جلسات كميسيون تلفيق كه تاكنون برگزار شده است با حضور حداقل افراد بوده است و اين نشان نمي دهد كه تمامي مصوبات كميسيون وجاهت قانوني نداشته است.
وي بيان داشت: در همان ابتداي كار شوراي شهر همه متعهد شدند كه شورا اولويت اول كاري آنها باشد اما با گذشت زمان شاهديم كه اعضاي شورا، حضور در جلسات شورا را در برنامه هاي بعدي كاري خود قرار دادند و همين مسئله باعث شده كه با حضور حداقلي افراد جلسات تشكيل شود.
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه اعضاي شوراي كه فرصت براي وقت گذاشتن در جلسات شورا به منظور رفع مشكلات مردم ندارند چرا كانديدا مي شوند و پس از كسب آرا مردم شورا در اولويت چندم خود قرار مي دهند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر هيچ نظارتي روي شهرداري مناطق وجود ندارد ، گفت: شهرداري هاي مناطق به لوایح شورا اهمیت نمی‌دهند و مردم را مجبور به همیاری می‌کنند و در قالب توافق مبالغی را از آنان می‌گیرند که تناسبی با مصوبات شورا ندارد، درصورتی‌که این مسأله ادامه پیدا کند اسم شهرداران مناطق كه اقدام به اين كار مي كنند را در جلسه منتشر خواهم کرد.
شهرداران مناطقي كه به اسم پرداخت بدهي به پيمانكاران، وام هاي ميليارد مي گيرند
معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان نيز در اين جلسه با اعلام اينكه در دوران مديريت شهرداري قبلي بعضا شاهد شهرداراني در مناطق بوديم كه به بهانه پرداخت بدهي به پيمانكارها درخواست وام ميلياردي مي كردند و پس از دريافت وام نه بدهي خود را با پيمانكار صاف مي كردند و هم وام را براي امورات ديگر هزينه مي كردند و اين مسئله سبب شده كه امروزه شهرداري اصفهان علاوه بر پرداخت وجوه سنگين به بدهكاران گذشته، در گذراندن امورات فعلي شهر نيز با مشكل مواجه شود.
وي گفت:  از اين دست شهرداران مناطق بسيار داريم و وام هاي كلان را به اسم بدهي كاري از بانك ها دريافت مي كردند و امروز شهردار علاوه بر اينكه مقروض به بانك ها است بايد بدهي پيمانكار را نيز بدهد و بدنبال دريافت وام ديگر باشد.
يكي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان خواستار مشخص شدن تكليف جاري بودن آب در زاينده رود شد و گفت: سال‌هاست مطالبات جدی مردم اصفهان در مسأله حق‌آبه که سند دارد، در تاریخ ثبت شده بی‌پاسخ مانده و مرجع تصمیم‌گیری برای این حوضه آبریز هرگز به مطالبات مردم توجهی نداشته است، این موضوع برای آب منطقه‌ای نیز صادق است و آن‌ها خودشان را برای ارائه گزارش به مردم مکلف نمی‌دانند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بر اساس گزارش‌ها 750 تا 790 میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود ذخیره شده و مشکلی برای جاری بودن زاینده رود نداریم اما تصمیم‌گیری هیجانی و قطع جریان زاینده رود و ایجاد خسارت در سلامت شهر و استان اصفهان قابل پاسخ نیست.
وی اضافه کرد: در همین راستا به دولت و کارگزاران آن در حوزه آب منطقه‌ای اعلام می‌کنم جاری ماندن آب در زاینده رود یک مطالبه به‌حق و شدنی است که منجر به احیای تالاب گاوخونی می‌شود.

ع.ق

برچسب ها: اصفهان ، شورا ، شهرداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار