اتحادیه صادرکنندگان اصفهان برای پیگیری مسایل فعالان این بخش به همت اتاق بازرگانی و صادرکنندگان استان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۵۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 16 June 2019
به گزارش تابناک به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نخستین نشست هم اندیشی صادرکنندگان استان، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی کشور که از یک طرف با تحریم و از طرف دیگر با کمبود ارز روبرو هستیم، تقویت صادرات غیرنفتی می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
 
بهرام سبحانی هدف از تشکیل اتحادیه صادرکنندگان استان اصفهان را هم افزایی صادرکنندگان در راستای توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: تلاش برای سامان دهی صادرات و بهبود کیفیت خدمات، حل مسایل و مشکلات پیش روی صادرکنندگان  دیگر هدف راه اندازی این اتحادیه است.
 
وی تصریح کرد: اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور پتانسیل صادرات چند برابر وضعیت کنونی را دارد و این اتحادیه با برگزاری دوره های آموزشی می تواند به صادرکنندگان جهت دهی برای حضور موثر در بازارهای جدید را ارایه دهد.  
 
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: اتحادیه صادرکنندگان استان اصفهان به صورت تخصصی و منسجم خواستار پیگیری مسایل و مشکلات صادرکنندگان استان و توانمندسازی آنان است. 
 
فرشته امینی بازاریابی مستمر با کسب اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا، مشارکت گروهی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها و تهیه و تنظیم پیش‌نویس قوانین و مصوبات مرتبط با صادرات را یکی دیگر از اهداف راه اندازی این اتحادیه برشمرد و افزود: کمک به تحقق هدف های کمی و کیفی تعیین شده برای صادرات کالا و خدمات و جلوگیری از انجام رقابت های ناسالم در بازارهای هدف، از دیگر اهداف راه اندازی این اتحادیه است. 
 
وی راه اندازی مرکز رشد صادرات اتاق بازرگانی اصفهان را  یکی از اقدامات در راستای توسعه صادرات استان برشمرد و گفت: توانمندسازی تولیدکنندگان برای صادرات و تقویت شرکت های مدیریت صادرات می تواند بازارهای جدیدی برای محصولات تولیدی استان را ایجاد کند. 
 
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نبود آمار دقیق از میزان صادرات استان اصفهان، اظهار کرد: برخی از تولیدات استان از سایر استان ها صادر می شود و آمار دقیقی در این راستا وجود ندارد.
 
معاون اقتصادی استانداری اصفهان در این نشست، گفت: برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان راهی جز توسعه صادرات نداریم و تشکیل این اتحادیه می تواند صادرات استان را هوشمندانه و منسجم سازد. 
 
سیدحسن قاضی عسگر خواستار توجه ویژه به صادرات صنایع دستی استان اصفهان شد و افزود: بسیاری از آثار هنرمندان صنایع دستی در منازل انبار شده است و با جریان داشتن صادرات می توان شاهد صادرات این آثار و تولید آثار جدید بود.
 
وی خواستار انتقال مسایل و مشکلات صادرکنندگان استان اصفهان در قالب این اتحادیه به استانداری در راستای حل مسایل شد و گفت: صادرکنندگان به عنوان قهرمانان ملی در جنگ اقتصادی نقش مهمی را در اشتغالزایی و رونق کسب و کار ایفا می کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار