امام جمعه اصفهان:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت:دو صنعت کشاورزی و دامداری اگر در کشوری رونق داشته باشد، برای زندگی کردن خودکفا هستند، حتی اگر بیگانگان همه چیز را بر آن کشور ببندند.
کد خبر: ۷۵۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 14 June 2019
به گزارش تابناک، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان در خصوص سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، اظهار کرد: این فرد ظاهرا برای میانجی‌گری ترامپ به ایران آمده بود و امام خامنه‌ای با درایت، در مقابل او بهترین حضور را داشت.اگر مردم هوشیار باشند و خفتگان بیدار شوند، می ‌فهمند که در این دیدار، امام خامنه ای چه عزتی برای مردم ایران ایجاد کرد و چه افتخاری به جامعه مسلمین افزود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‌های این هفته و بزرگداشت شیخ بهایی اظهار کرد: شیخ بهائی ۴۱۰ سال قبل از دنیا رفته است اما اقدامات بسیار بزرگی برای شیعیان و مردم اصفهان انجام داده است.

وی با اشاره به روز بیابان زدایی در هفته آینده، اظهار کرد: دو صنعت کشاورزی و دامداری اگر در کشوری رونق داشته باشد، برای زندگی کردن خودکفا هستند، حتی اگر بیگانگان همه چیز را بر آن کشور ببندند.

 
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: جایگاه کشاورز آن قدر رفیع است که امام علی (ع) به امیران لشکر خود فرمان می‌داد تا در جنگ‌ها مراقب کشاورزان باشند و می‌فرمودند مواظب باشید تا از طرف شما به آنها آسیبی وارد نشود و لطمه‌ای به کشاورزی آنها وارد نشود.
 
وی خاطرنشان کرد: آبیاری غرقابی، سیاست کشاورزی اشتباهی بود، باید با وجود منابع آبی کم، برنامه‌ریزی بهتری برای کشاورزی می‌شد.
 
امام جمعه اصفهان بیان کرد: قانون ممنوعیت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مربوط به شمال کشور است و در شرایط فعلی که کشاورزی در شرق اصفهان کم‌رونق شده باید اجازه داد زمین‌های کشاورزی بلااستفاده ساخته شوند تا بستر اشتغال در زمینه‌های دیگر فراهم شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خطبه اول نماز نیز با تاکید بر اینکه انسان موظف است همواره خود را اصلاح کند، گفت: محاسبه، مشارطه، مراقبه و معاقبه چهار روشی است که علمای اخلاق برای کسب فضائل و دفع رذائل مناسب دانسته‌اند و در روایات اسلامی بر آن تاکید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار