مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان مطرح کرد:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: احتمال آتش سوزی در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مراتع استان وجود دارد و مردم و گردشگران باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.
کد خبر: ۷۵۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 13 June 2019

به گزارش تابناک، محمد حسین شاملی با اشاره به اینکه این مراتع با پوشش علوفه بیشتر در شهرستان‌های غربی استان از جمله فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان قرار دارند گفت: با گرم شدن هوا و ورود به فصل تابستان رو به خشکی می‌روند و مستعد آتش سوزی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و گردشگران باید تا جای ممکن از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند، اظهار داشت: اگر هم آتشی در این عرصه ها روشن شد نباید رها شود.

شاملی با اشاره به اینکه امسال تا کنون فقط در میمه در شمال اصفهان آتش سوزی مرتع داشتیم، تاکید کرد: بهره برداران و مردم بیشترین نقش را در حفظ و مراقبت از مراتع و منابع طبیعی استان دارند.

وی به آماده باش ۷۴ تیم کنترل حریق در استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: تیم‌های گشت و مراقبت با ادوات مورد نیاز نیز در استان فعال هستند.

شاملی درباره اینکه آیا امکان استفاده از بالگرد در حوادث احتمالی وجود دارد، یادآور شد: اگر شدت آتش سوزی زیاد باشد می‌توانیم در هماهنگی با سازمان جنگل‌ها از بالگرد برای انتقال نیرو استفاده کنیم اما امکان استفاده از آن برای خاموش کردن آتش با توجه به سخت گذر بودن بیشتر این مناطق، بسیار کم است.

وی درباره احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها گفت: جنگل‌های استان اصفهان وسعت چندانی ندارند با این حال آمادگی‌ها و پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در آنها انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار