پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودرو با حضور تولیدکنندگان داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی در محل برگزاری شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان گشایش یافت.
کد خبر: ۷۵۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 12 June 2019

این نمایشگاه که به مدت چهار روز و تا بیست و چهارم خردادماه در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برپاست به ارائه توانمندی‌های شرکت‌های فعال در زمینه قطعات خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه سازی، تجهیزات جانبی، تزئینات و محصولات وابسته به خودرو و تعمیر و نگهداری خودرو می‌پردازد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان در ۸۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی و ۹۵ تولیدکننده برتر آغاز به کار کرد.

شرکت‌های معتبری از استان‌های اصفهان، تهران، البرز، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، خوزستان، زنجان، گیلان، مرکزی و یزد در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که صنعت قطعه سازی خودروی کشور با وجود فشار اقتصادی و مشکلات مختلف حوزه تولید، با تنگناهای جدی روبرو شده که حمایت از کارآفرینان این حوزه و اتخاذ سیاست‌های راهبردی می‌تواند به توسعه اقتصادی و کیفی صنعت خودروسازی کشور و رشد ارزش افزوده بینجامد.

صنعت قطعه سازی به عنوان یکی از صنایع مادر و تأمین کننده نیازهای خودروسازان در شرایط کنونی کشور با مشکلات مختلفی از جمله نبود نقدینگی و افزایش سرسام‌آور مواد اولیه روبروست و این در حالی است که مشتریان قطعه سازان با پرداخت نکردن تعهدات خود، ضمن کاهش حجم نقدینگی تولیدکنندگان قطعه، بار مضاعفی را به صنعت دیرین قطعه سازی کشور وارد آورده‌اند.

بر اساس برآوردهای انجام شده، صنعت قطعه‌سازی خودرو نیازمند سرمایه گذاری ثابت ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی به انضمام سرمایه گذاری ثابت ارزی سه میلیارد یورویی است تا بتواند زمینه ساز رونق اقتصادی کشور باشد.

در چنین شرایطی برگزاری نمایشگاه می‌تواند شرایط مطلوبی برای گفتگوهای دو یا چند جانبه میان فعالان این عرصه، متخصصان و مشتریان آنها ایجاد کند.

حضور در نمایشگاه، در کنار ایجاد بازارهای جدید برای شرکت‌های فعال در حوزه قطعات خودرو، می‌تواند فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری در این بخش باشد. سرمایه‌گذاری‌هایی که صنعت قطعه‌سازی را از رکود خارج کند و روزهای روشنی را برای این صنعت به همراه آورد.

علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ روزهای ۲۱ تا ۲۴ خردادماه امسال به محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار