سیم کشی های فرسوده برق و مخابرات، بازار بزرگ اصفهان یادگار دوره صفویه را تهدید می کند.
کد خبر: ۷۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 11 June 2019

به گزارش تابناک، مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به وضع نامناسب سیم کشی های بازار سنتی اصفهان گفت : ساماندهی این معضل به مشارکت و مدیریتی فراتر از میراث فرهنگی نیاز دارد.

فریدون اللهیاری با بیان اینکه این بازار در دوران صفویه 30 کیلومتر وسعت داشته و حالا فقط هشت کیلومتر از آن باقی مانده است گفت : اولین دغدغه میراث فرهنگی و مدیریت شهری حفظ ایمنی بازار است و تنها با کمک کسبه می‌توان آن را از خطرآتش سوزی در امان نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه سیم کشی بازار اصفهان چندان ایمن نیست و هر لحظه امکان وقوع حادثه وجود دارد گفت:  برخی کسبه کپسول آتش نشانی که به آنها داده شده را شارژ نمی کنند تا در صورت نیاز آتش سوزی را مهار کنند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان هم گفت: در سقف بازار اصفهان شبکه‌ای از سیم‌های برق قرار گرفته است که باتوجه به فرسایش آنها یا تغییر ولتاژ هر لحظه احتمال اتصال و حریق مانند بازار تبریز وجود دارد.

محسن گلابی افزود: عرض کم اماکن و معابر ، سد معبر کسبه ، تغییر کاربری ، وجود تیمچه ها ، انبارها و کارگاه هایی مملو از مواد اشتعال زا در داخل و اطراف همچون بمب ساعتی, این مجموعه تاریخی را تهدید می کند. 

وی گفت : با توجه به عرض کم گذر و از طرفی سدمعبر قابلیت عبور وسایل اطفاییه بزرگ و سنگین در این بازار وجود ندارد و  امداد رسانی را چندین برابر سخت تر می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار