باشفاعت افزود: دوچرخه سواری فرزند ناخوانده ورزش استان فارس است در حالی که سال گذشته دوچرخه سواری استان فارس افتخارات زیادی برای ورزش استان، کسب کرده است، اما حتی هزینه یک زمین چمن مصنوعی نیز به دوچرخه سواری اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۷۵۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 10 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:باشفاعت رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان فارس اظهار کرد: با وجود شایستگی و توانمندی فرزاد خدایاری دوچرخه سوار شیرازی در هنگام مرحله اول مسابقات بین المللی دوچرخه‌سواری در شهرستان بروجن، در حالی که دوچرخه سوار شیرازی تا دور دوم نفر دوم مسابقه بود و در حال حمله به جایگاه نخست مسابقه بود، دچار پارگی زنجیر شد و نشان طلا و جایزه ۷۰۰ یورویی این مرحله را از دست داد.

وی با بیان اینکه فردا مرحله دوم این مسابقات برگزار خواهد و در حال تعویض خودرو و زنجیر دوچرخه فرزاد خدایاری هستیم، اظهار امیدواری کرد: فردا فرزاد خدایاری با کسب نشان طلا نتیجه زحمات و تلاش‌های خود را بگیرد.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان فارس با بیان اینکه دوچرخه فرزاد خدایاری فرسوده است، افزود: حتی یک ماه پیش زنجیر دوچرخه را تعویض کرده بودیم و تعویض زنجیر این دوچرخه سوار شیرازی چاره اساسی کار نیست و باید برای این ورزشکار دوچرخه نو خریداری شود.

باشفاعت اضافه کرد: بیش از دو ماه است با اداره کل ورزش و جوانان و برخی از نهاد‌های دیگر مکاتبه کرده ایم که با توجه به عملکرد خوب این ورزشکار در مسابقات قبل، هم اکنون عضو اصلی تیم ملی است و پنجم تیر ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: با کسب نشان طلا برای نخستین بار مجوز ورود به المپیک را خواهد گرفت، اما دوچرخه اش فرسوده شده است و نیازمند دوچرخه جدید است، اما هنوز کمکی به این ورزشکار نشده است.

فرزاد خدایاری نیز پس از مسابقه گفت: زنجیر دوچرخه را ماه پیش به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری و قبل از مسابقه نیز یک لوله زین متحرک به مبلغ ۴ میلیون تومان خریداری کردم و برای رسیدن به هدفم که کسب نشان طلای آسیا و مجوز ورود به المپیک است دست از تلاش بر نخواهم داشت و هم اکنون هم برای تعویض خودرو و زنجیر دوچرخه باید ۵ میلیون تومان هزینه کنم.

پدر فرزاد خدایاری که فرهنگی بازنشسته است و در همه مسابقات فرزندش را همراهی می‌کند و در این مسابقه نیز حضور دارد بیان کرد: هزینه‌های زیادی برای فرزندم انجام داده ام و ۲ سال پیش ۲۵ میلیون تومان دوچرخه اش را خریداری کردم و هم اکنون واقعا توان خرید دوچرخه ۱۲ هزار دلاری ندارم.

هادی باشفاعت که دکتری علم تمرین ورزشی دارد، مربی فرزاد خدایاری است، در این باره اظهار کرد: فرزاد خدایاری با انگیزه و نظم بسیار خوبی دو جلسه در روز تمرین می‌کند و نتایج رکورد‌ها و تست‌های مختلف و مقایسه این نتایج با ورزشکاران قهرمان جهان نشان می‌دهد که فرزاد خدایاری می‌تواند مجوز المپیک را بگیرد و به عنوان نخستین دوچرخه سوار کوهستان ایران که توانسته وارد المپیک شود برای استان فارس و شیراز افتخار آفرینی کند.

دوچرخه سواری فرزند ناخوانده ورزش استان فارس است
باشفاعت افزود: دوچرخه سواری فرزند ناخوانده ورزش استان فارس است در حالی که سال گذشته دوچرخه سواری استان فارس افتخارات زیادی برای ورزش استان، کسب کرده است، اما حتی هزینه یک زمین چمن مصنوعی نیز به دوچرخه سواری اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ زمین چمن مصنوعی برای فوتبال در فارس نصب می‌شود، ادامه داد: من مخالف ورزش فوتبال نیستم و همیشه طرفدار تیم فجر، برق و قشقایی بوده و هستم و از برد این تیم‌ها خوشحال و از باختشان ناراحت می‌شوم، اما عقیده دارم در ورزش استان عدالت برقرار نیست و برخی از ورزش‌ها مثل دوچرخه سواری نادیده گرفته شده اند.

اگر دوچرخه فرزاد دچار عیب شود از ریاست هیات دوچرخه سواری فارس استعفا می دهم
رئیس هیات دوچرخه سواری استان فارس گفت: هیات دوچرخه سواری استان فارس امکانات اولیه دوچرخه سواری مثل دوچرخه یا وسیله نقلیه برای اسکورت دوچرخه سواران را ندارد و بودجه هیات دوچرخه سواری استان فارس در سال ۹۷ از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان کمتر از ۱۰ میلیون تومان بوده و در سال جاری نیز تا کنون صفر است، پس بهتر است واقعیت را بگویم که دوچرخه سواری فرزند ناخوانده ورزش استان فارس است.

باشفاعت مربی فرزاد خدایاری بیان کرد: هم اکنون در حال تعویض زنجیر و خودرو و سرویس دوچرخه فرزاد هستیم و در تلاشیم روحیه فرزاد خدایاری را حفظ کنیم.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان فارس ادامه داد: با همه این تلاش‌ها اگر فردا نیز دوچرخه فرزاد دچار عیب شود از ریاست هیات دوچرخه سواری استان فارس استعفا می دهم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار